Страница 2 от 3
Публикувано на: 11 Окт 2011 15:24
от TATI
Леле каква тема за нищо, че и в техническия раздел. Я свалете двигателя и му направете един ремонт да се оправи парното.
Колега, нищо й няма на колата ти, просто е така. Не си създавай излишни главоболия и вадене на пари. Естествено, че ти си решаваш. Ако ще те успокои и мойта кола е така и съм свикнал, че парното ми не започва да духа на втората минута, както е на другите ми коли, които са бензинови.
Айде успехи.
П.П. Карайте ги тия коли бе, нищо няма да им стане!
Публикувано на: 11 Окт 2011 16:22
от slowtraveler
Съгласен съм с TATI...
Дизелаците загряват доста по-бавно от бензинките, ако нямат допълнителен подгрев.
На твое място бих изчакал по-голям студ. И ако не държи температурата след като загрее, то явно ще е заседнал термостат.
Но ако не топли големия кръг веднага след запалване (горната дебела тръба към радиатора), то 'проблема' ще е в това, че си взел дизелов автомобил laugh.gif
Публикувано на: 11 Окт 2011 16:28
от LEXUS
Още сега сам колегата може да определи дали му е наред термостатът. Излиза извънградско ,кара с 90-120 ,или колкото иска, определено време, стрелката на температурата трябва да е на средата винаги, пада ли температурата на двигателя при извънградско шофиране, значи термостатът не затваря и охлажда постоянно.
.
Публикувано на: 11 Окт 2011 18:33
от kaloian311
Извинявам се че в на колегата тема,но дайте някакъв акъл на тези които нямат стрелка за температурата как да гадаят?

Публикувано на: 12 Окт 2011 15:48
от mich
Колега,аз я имам същата Тойота и нямам проблем с парното,започва да духа топло след 2-3 минути,като докато загрее поддържа 11 хил.оборота и после се нормализират.
Публикувано на: 12 Окт 2011 16:08
от TATI
ОФФ: 11 хил. оборота на дизел - бая тунинг е падало biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Re: .
Публикувано на: 12 Окт 2011 16:11
от zi_zi_top
kaloian311 написа:Извинявам се че в на колегата тема,но дайте някакъв акъл на тези които нямат стрелка за температурата как да гадаят?

С боб!
mich написа:Колега,аз я имам същата Тойота и нямам проблем с парното,започва да духа топло след 2-3 минути,като докато загрее поддържа 11 хил.оборота и после се нормализират.
И моята е такава, но 11 000 оборота нямам на оборотомера, то при такива обороти сигурно има опасност дори от прегряване.

Публикувано на: 12 Окт 2011 18:48
от martod
slowtraveler написа:Съгласен съм с TATI...
Дизелаците загряват доста по-бавно от бензинките, ако нямат допълнителен подгрев.
Е по бавно- по бавно, колко по бавно да загряват ? .. biggrin.gif
15 мин. работа на мотора, при 100км/ч. са си 25 км. преход

все едно ти да идеш до Девня и колата ти още да не е загряла ..
Че има проблем, има .. Хич не се опитвайте да ме убеждавате че това е нормално .. И двата ми дизела загряват напълно при 3-4 мин. работа, верно не са Тойоти, ама пък чак такава разлика ..

Публикувано на: 12 Окт 2011 19:40
от TATI
Абе то и мойта духва топло точно на втората минута, но е с подгревател, който пък не е монтиран ей така само за спорта.
Но ако колегата няма подгревател е напълно нормално топлото да духне след 10-15 мин. Е, ако той очаква да духне горещо за 5 мин, няма как да стане и при бензинка
Публикувано на: 12 Окт 2011 19:51
от Kiki
Трябва да уточним какво значи да духа топло, защото когато двигателят загрее на 40С духа топло и на 70С пак духа топло.
Не знам колегата какво е имал впредвид и какво значи за него"топло"

Публикувано на: 13 Окт 2011 00:24
от dobatadobrev
Yuli написа:Не пипай нищо по колата! В каране по светофарите и при мен е така, до 15 минути се чуди дали да почне да топли, и това е били винаги така от нова. Ако обаче караш, а не висиш на празен ход, до 5 минути всичко е ОК.
И при мен е така и смятам ,че си е в ред.
Публикувано на: 13 Окт 2011 01:31
от slowtraveler
martod написа:slowtraveler написа:Съгласен съм с TATI...
Дизелаците загряват доста по-бавно от бензинките, ако нямат допълнителен подгрев.
Е по бавно- по бавно, колко по бавно да загряват ? .. biggrin.gif
15 мин. работа на мотора, при 100км/ч. са си 25 км. преход

все едно ти да идеш до Девня и колата ти още да не е загряла ..
Че има проблем, има .. Хич не се опитвайте да ме убеждавате че това е нормално .. И двата ми дизела загряват напълно при 3-4 мин. работа, верно не са Тойоти, ама пък чак такава разлика ..

Някои дизелаци имат допълнителни печки или системи, натоварващи двигателя. Или електрическа печка във въздуховода...
Ами например бензинка, която по принцип загрява по-бързо от дизелака, но с кофти конструирано охлаждане ми затопляше до 'излизане от синя зона' за около 7км движение. А за 10км не успяваше да качи температурата до стандартната (стрелката се вдига, но не до номинална температура)....
Вярно - терена бе малко надолнище, и проблема се появяваше при ниска температура...
Проблема съвсем не бе термостат - със заседналия термостат въобще не отлепяше стрелката.
Публикувано на: 13 Окт 2011 23:19
от jim_beam
martod написа:... И двата ми дизела загряват напълно при 3-4 мин. работа, верно не са Тойоти, ама пък чак такава разлика ..

стига ве марто,аз имам печка и ел. нагреватели в радиатора,ама чак толкова бързо пак не може да качи нормална температура.е,с изключение ако съм пуснал печката предварително,тогава е ясно.
според мен колегата няма никакъв проблем,просто съвременните дизели отдават много малко топлина(загуби).може например зимата да сложи някакъв картон пред радиатора,по български.
а следващия път,като си взимате диз. бараки,поне гледайте да са австрийски или скандинавски(нов вносtongue.gif ),поне от 5-6 години почти всички са с вградени подгреватели.

Публикувано на: 13 Окт 2011 23:21
от KiLLeR
Моята на 4-5 минута, започва да "подухва" топличко. Няма печка, но със сигурност трябва да има някакъв подгрев

Публикувано на: 16 Окт 2011 09:04
от Dragica
Проблема с парното се оправи по възможно най-лесния начин. Просто доляхме доста антифриз и стана;-) Сега духа веднага топличко;-))
Благодаря ви за мненията