Страница 2 от 4

Публикувано на: 29 Юли 2010 09:16
от desotodorov
Eдно допълнение за ползването на срея за почистване на климатици. Тези спрейове докато ги пръскаш са пенообразни а след 10-15 минути се втечняват, според мен не е много добра идеята да се изпръска целия спрей в системата без да се свали вентилатора - защото след като се впръска пяната може лесно да навлезе в ел. часттта и да намокри където не трябва. Затова - когато пръсках моя - свалих вентилатора и пръсках наволя - след като всичката зеленикава гадост изтече през дренажната тръбичка го закачих отново и пуснах климатика на макс - за да почне да тече конденз и да отмива гадовете.
И още нещо мога да споделя - при мен миризмата на гнило е вследствие на това, че някой Италия е карал колата с половин филтър - нали е двуделен...т.е. - все едно без филтър - съответно сега охлаждащия радиатор е пълен с какво ли не .... и за това - спрей не помага - само сваляне на таблото и почистване.
Това за дупката под седалката ме заинтригува също - предполагам - колегата има впредвид един ''джоб'' от мокет, който се получава точно пред основата на предните седалки...ама за да се почисти там - ще трябва сваляне на мокета.

Публикувано на: 29 Юли 2010 10:00
от L&R
boqnkov_ написа:Така след дълго четене и ровене на други форуми (сигурно само във Жигула форума не съм гледал) стигнах до две възможности:

1. Спрей тип "Бомба" от Кауфланд. Оставял се зад шофьорската седалка. Климата се пуска на макс, вентилатора също, и потока на режим рециркулация. На затворени прозорци за 10 - 15 мин и трябва да сте извън колата. Убивал всички бактерии в самото купе и по цялата вентилационна система. Не оставал по стъклата, нито се отразявал на салона. Явно е разработка на военните. laugh.gif Вижда ми се вятър работа, но 90 % от хората ползвали го са много доволни, защото бил на "Нигрин". Аз лично ако го правя мисля през 3 - 4 мин да влизам и да сменям положението на копчето за посока на въздуха (прозорци, крака, централно) за да може спрея да мине буквално навсякъде.
От това съм доволен , производител Nigrin
Изображение

Публикувано на: 29 Юли 2010 11:57
от boqnkov_
Deso, има и пенообразни, има и такива които като флуид са си като дезодорант (само мъгла) без да има каквато и да е пяна. Четох, че са доста по - добър вариант спрямо пенообразните.

Публикувано на: 31 Юли 2010 02:41
от franko
Здравейте колеги използвах спрея с пяната,напръсках както си пише в упътването.вкарах макуча във въздухопроводите и пръсках вадих по малко и така докато не се появи пяната отгоре.Но се получи следния проблем пращят ми колоните като на стар касетофон когато му е заминал потенциометъра за звука.При положение че колоните са в вратите,нямам представа какво може да е.Ако някой е наясно с тези неща моля за съвет
П.С.Всъщност дано да е само това не посмях да включа вентилатора

Публикувано на: 04 Авг 2010 13:55
от Zero`Cool
Значи говоря за разстояние м/у две греди точно под седалката. Там е въздуховода за обдухване назад, от там излиза и кабелчето за айрбак-а на седалката. М/у въпросните греди се полочава едно разстояние около 10 см. с дълбочина от около 5 см ... Там намерих на моята кола дори и развалено яйце ... попадне ли нещо там е много трудно да излезе ...

Публикувано на: 04 Авг 2010 14:26
от desotodorov
...ми - освен да е покапало върху някой от конекторите за колоните - не виждам какво може да е ... а за вентилатора - писах и по-горе - лично аз се страхувам и преди да правя такава манипулация - го свалям - 3 винта са - не е кой знае какво...
И - да споделя как чистих моя климатик миналата седмица.
Казах не на скъпите спрейове и да - на обезмаслител Meglio - някой от колегите го споменаваше с добро...та значи - системата е импровизирана и работи доста добре при конструкции като тази на Карината - където има директен достъп (па макар и на челна стойка smile.gif ) до радиатора на климатика (при повечето коли доколкото знам - не се вижда и напипва защото филтъра е под жабката, тялото - в конзолата на таблото - т.е. - има въздуховод.
Та значи - купих си меглио, купих си една помпа за пръскане на цветя от Кауфланд - от тези дето напълваш и помпиш - т.е. създаваш налягане - а отпред има дюза и можеш да гласиш силата на пръскане като я въртиш налявао надясно. От миналогодишния спрей за климатик си бях запазил маркучето с дюзичката накрая му. Отвих дюзата на пръскалката и чрез допълнителен маркуч снадих пръскалката и маркучето от спрея....тук може много да се импровизира - аз ползвах някакъв накрайник от туба за силикон - диаметъра пасна...и готово - вече имах пръскалка с дълъг маркуч и дюза на края му. Тази дюза - не върши перфектна работа в случая, защото има 4 отвора на 90 градуса - по-добра работа биха свършили микродюзите за фино разпръскване - в Бриколаж ги има, ама бяха комплект 6 бр, а на мен не ми се инвестираха още 7лв в операцията...както и да.
Налях около 50градуса вода и почти цялото шише обезмаслител. Изпръсках го всичкото като постоянно въртях и движех напред назад тръбичката...изчаках 10-ина минути - докато се източи всичко и измих два пъти с по 1.5 литра топла вода.
Ефекта беше поразителен - във ваничката, която бях подложил под дренажа на климатика след миенето с обезмаслител изтече наситено тъмнозелена течност - (меглиото ми беше жълто)...за сравнение - миналата година като ползвах спрея - изтече нещо леко зеленикаво. Т.е. - направих си извода - че от тоя спрей - не е имало почти никакъв ефект... сега от климатика мирише леко но свежо на лимон - ...ама ще спре скоро.
А - и едно допълнение - карам винаги на външен приток на въздух, затова (както и на предната ми кола) съм си направил нещо като груб филтър - на всмукателя. На карината е под предна лява чистачка...ползвам филтър за азспиратор - продават се навсякъде кажи речи...та във въпросния ми груП филтър, за една година се беше натрупала почти шепа листа и трупове на насекоми + доста голямо количество прах от износване на ремъците - целия филтър беше така замъсрсен - че само леко докосване го караше да пуска облачета прахоляк...естествено - ако тоя груб филтър го нямаше - всичката гадост знаете къде щеше да е - по филтъра на купето и по тръбите до него и по перката на вентилатора също.
Та така - не е лека борбата за чистия въздух, ама според мен си заслужава, ако някой се изнтересува от техническите подробноси по почистването с пръскалката и начина на закрепване на грубия филтър - мога да му предоставя всичката информация...най много срещу някоя бира + оПсъждане на автомобилите smile.gif

Публикувано на: 04 Авг 2010 23:24
от diesel_power
franko написа:Здравейте колеги използвах спрея с пяната,напръсках както си пише в упътването.вкарах макуча във въздухопроводите и пръсках вадих по малко и така докато не се появи пяната отгоре.Но се получи следния проблем пращят ми колоните като на стар касетофон когато му е заминал потенциометъра за звука.При положение че колоните са в вратите,нямам представа какво може да е.Ако някой е наясно с тези неща моля за съвет
П.С.Всъщност дано да е само това не посмях да включа вентилатора
Ами май си се улял с пръскането и си намокрил радиото.Незабавно трябва да се свали и изсуши ,в противен случаи ще се окисли и ще се прецака .

Публикувано на: 05 Авг 2010 13:53
от djobonano
Здравейте колеги.
Имах същият проблем с лошата миризма в купето.
Колегата boqnkov по горе спомена че,
Спрей тип "Бомба" купихго от Бриколаж. Оставя се зад шофьорската седалка. Климата се пуска на макс, вентилатора също, и потока на режим рециркулация. На затворени прозорци за 10 - 15 мин и трябва да сте извън колата. Убивал всички бактерии в самото купе и по цялата вентилационна система.
Изпробвахго и има резултат, свежо и приятно.
Спрея е с различни мирезми, кой какъвто си харесва.
Успех.

Публикувано на: 27 Авг 2010 17:55
от desSs
колко струва тая бомба unsure.gif щото напоследък и на мен ми направи впечатление, че като пусна да влиза въздух отвън и замирисва особено. иначе на климатик няма проблеми. нито като влезеш първоначално в колата. много ми е странно. бтв не е ли за смяна направо филтъра, или с тея бомби се чистят бацилите и може да се ползва още? rolleyes.gif

Публикувано на: 27 Авг 2010 18:58
от Uncle Dido
Деска, за какво ти е бомба - ти каква скрита лимонка си.... biggrin.gif

Щом на климатик не ти мирише - нямаш ядове. Лошата миризма идва от охладителната пита, която развъжда гадинки.

Смени филтъра на купето - поленовия филтър демек и не карай толкоз близо до контейнерите....

Публикувано на: 31 Авг 2010 14:29
от a_stankov
От дилър на Рено съм си купувал кит за почистване на климатик.Незнам дилърите на Тойота дали предлагат такива китове.Климатика се почистваше през маркучето за оттичане на конденза, ефекта от почистването беше много добър.

От тогава спазвам и една друга тактика и проблеми с миризми от климатика не съм имал, пускам климатика и 2-5 минути преди да съм пристигнал там за където съм тръгнал спирам климатика и вентилатора на max да просуши питата.От тогава пробелми с миризми и на двете коли не съм имал.

Публикувано на: 31 Авг 2010 21:52
от zi_zi_top
a_stankov написа:...2-5 минути преди да съм пристигнал там за където съм тръгнал спирам климатика и вентилатора на max да просуши питата.От тогава пробелми с миризми и на двете коли не съм имал.
+1 :thumbsup:

Публикувано на: 05 Сеп 2010 18:18
от 100EB
Здравейте,
От скоро съм горд собственник на Toyota Avensis 1999 TD, извинявам се че малко извън темата но бих искал да попитам може ли някой да ми обясни къде точно се намира поленовия филтър и как точно да стигна до него. Благодаря ви предварително.

Публикувано на: 05 Сеп 2010 18:58
от D22DJ
Виж тази тема - има снимка къде се намира:

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14941

Публикувано на: 05 Сеп 2010 19:03
от 100EB
Извинявам се, веднага след като написах питането и видях темата със снимката но вече беше късно въпреки че преди да попитам бях извършил известно търсене и не бях намерил нищо, но явно не е било сотатъчно задълбочено. Благодаря все пак за помощта чудесна работа ми свърши.