LEXUS написа:Здравей! Като нов потребител е нормално да не си запознат с Тойота Приус,за това цялото ти мнение е едно извинително за твоята некомпетентност. Моля те,следващият път като пишеш мнение,поне се запознай с фактите,с технологията на хибрида,с неговия реален разход от собственици/има един доруи в нашия клуб/,запознай се с гаранции на хибридите,запознай се със здравина,къдце се произвеждат,запознай се кое поколение хибриди прави Тойота днес,запознай се колко годиони се разработва хибридна технология,запознай се с цените на дизели и хибриди в КЛАСА, и т.н. Просто нямам в моменат времето дьа ти обяснявам колко глупости си издраскал,без капка истина. Всияко изписано от теб,са пълни неистини.Запознай се и с това ,че следващата година тойота пуска Приус плъг ин,който се зарежда от мрежата 220 волта и дава пробег 25 километра само на ток.
Това че съм нов потребител нищо не означава.
Да не съм говорил с никой от форума по тази тема, но съм гледал доста тестове по въпроса и съм слушал също доста работи.
Отностно това колко време се произвежда хибрида, ами мога да пусна в гоогле но не искам, по една динствена причина - двигателя с вътрешно горене се произвежда от мног по отдавна.
Отностно разхода, на много тестове, давани по телевизионни предавания, които могат да се гледат в youtube се казва, че разхода който дава тази кола в повечето случаи е доста преувеличен във всекидневна употреба, също така се казва, че е възможен но в много добри условия специални за тази кола. Също така знам горе долу как работи механизма на Тойота за хибридите (защото той се различава от този на новата Хонда, като най-голямата разликата межди двете е че при тойота електрическия двигател може да работи отделно от бензиновия). Та така общо взето системата е че се използва излишната енергия от автомобила по време на равномерно каране (по магистрала, извънградски път или ненатоварен градски път), както и конвертиране на енергията от спирането. След което се зареждат батерийки. Когато колата е на зор работят и двата двигателя(ако има ток в батериите), ако не е на зор при по-ниски скорости работи само електродвигателя, това помага много особенно в градски условия, при равномерни тръгвания и при спряло състояние (тогава не се харчи нищо). Така дотук добре, но от цялата тази работа изглежда, че да е ефективна колата трбва да има ток в батерийките, което до момента се изппълнява само от един бензинов двигател (до миналата година 1.5). Ето колко съм не грамотен по въпроса.
Мисля че свърших с моето незнание, като за целта ще ти дам едно филмче за да гледаш колко много големи са преимуществата на този автомобил, пред един дизелов
http://www.youtube.com/watch?v=Q91b-AIk ... re=related. Така тестовия автомобил е Джета, но такова имат в Америка какво да ги правиш и да Тойотата е предишната спор няма. Има още такива подобни, даже в една серия на ТопГиър беше казано че се постигат много по малко мили за литър гориво от колкото пише на брошурата. И то даже като го сметнах излезе почи толкова колкото и на горното клипче.
До тук с разходите по горивото, сега за цените на готовия продукт.
За целта взимам моментаната ценова листа на Тойота българия. Цена на приус оборудване Luna - 49 990лв с ДДС. Да вземем подобна по размер кола с подобно оборудване - Тойота Корола оборудеване Sol - 43000лв с ДДС. Само от тук ралзлика от 7000лв. Според същата листа Приус харчи средно 4л/100км, а Королата 5.2л/100км. Сметни колко километра трябва да минеш, при перфектни условия за Приус за да излезеш на кантар с Королата, като тези условия ще са повече от перфектни за Королата. Проста сметка при цена на горивото от 2лв за литър на дизел и бензин, разлика от 1.2л на 100км - разлика от 2.4лв на 100км. За да покриеш 7000лв, ще трябва да изминеш 2916 пъти от по 100км = 291 600км. Евала като минеш 291 600км ще излезеш на кантар с цената на Королата. Само че не забравяй че говорим за перфектни условия за Приус. Защото като ти свърши тока и отиваш на кино с този бензино двигател от гледна точка на разход на гориво. Да да речем че може да се зарежда от ел мрежата, което ще е наистина супер вече. Но ако нямаш гараж какво правиш. Може ще сложат такива по бензиностанциите, но едва ли ще е скоро в БГ аи предполагам че ще те друскат и те та пак няма да ти излиза много по-евтино. Ако имаш обаче да караш само на магистрала какво става със 130км/ч, мисля че дизела ще излезе по-добро от към разход за дълго каране, даже има и тестове с по стария модел на Джета и там излиза по-добре при скорост от около 100км час, с много малко, но пак по добре. И то защо, защото батериите не са безкрайно, след като се заредят и продължиш да караш извън града. Дори и да идва ток от тях за да подпомагат бензина, то не е достатъчно за да покрие ниския разход на дизела. Защото от тази кола се печели само в града и никъде другаде, но за да спечелиш в града трябва да караш някъде преди това за да заредиш батериите. Както казах и преди за да се постигне този разход трявбват едни определени условия, и то много точно определени. Защо, защото най добре излиза като заредиш батериите извън града, вендага да влезнеш в града и да ги изхабиш и вебдага щом ги изхабиш да излезнеш извън града(в извън града се има предвид и постоянно градско да речем с 50 на много дълга отсечка и без трафик за да няма игра с педала), докато при дугите автомобили, може да караш 700км извън града и 300км в града и пак ще имаш среден разход, ама може и 1400 извън града и 600 в града и пак среден разход. Ето за такива перфектни условия говоря.
После да погледнем характеристиките, Королата бие по всякакви динамични характеристики Приуса и това само на хартия, пак при подобните перфектни условия на приус (наличие на заредени батерии). А ако няма познай - тотално превъзходство, че даже ако работи изцяло на безиновия двигател, мисля че ще е много по-неикономично от дизела. От тестовете които съм гледал Приуса изглежда и по нестабилен от другите автомобили в този клас, независимо то много системи за сигурсност.
И да си дойдем на въпроса с вкуса. На света има един Приус (Може да включим и Хонда, но общо взето не са много моделите подобни автомобили) и много, много други от подобен клас с дизели и същото оборудване и размер. Ако не ти харесва Корола, вземи си Джета или Меган или Ц4 или Фокус или каквото още се сетиш. Докато ако не ти харесва Приус, отиваш на Хонда, но ако не ти хареса и Хонда (която си причлиа страшно много) отиваш на кино. Сядал съм и в двете на последния автосалон в София и тази греда отзад на стъклото особенно на Хондата е доста дразнеща поне в пърия момент, но като гледам няма е много добре и ако се кара постоянно. Отделно багажниците не са кой знае какво, особенно на хондата.
Пак казвам ако направят начин по който да се зарежда от мрежата, предимстваа отиват към хибрида и то в много, е остава да имаш гараж. Но докато това се случи, дори и в перфектни условия ще трябва да изминеш едни почти 300 000км за да си на една цена с королата. Остава ти удоволетворението че пазиш природата, което е наистина голямо. Но ако тези перфектни условия ги няма, за тези 300 000км май, май отиваш на загуба.
Накрая, но не на последно място. За производството на един двигател е нужна енергия и материали. При приус има два двигателя, което означава, много повече енергия и материали за производството на задвижващата сила. Още повече, че вече не е с малък безинов двигател а с 1.8л. Королата има 1.6л версия бензин. Така като включиш и тази енергия на производството на Двигателя и Батериите колко трябва да пести от гориво за да си спеси първо тази енергия, че да почне да пести и за разликата между обикновен автомобил?
Сега ти помисли малко, за факта, че няма никакво значение кой кога се е регистрирал във форума, нио пък че не е говорил с никой собсвеник на дадена кола. Има и други начини за събиране на информация от както е създаден интернет. Има други хора, на които им плащат да правят такива тестове, много други хора. Също така ако те излъжат за нещо и някой ги хване, т.е. резълтатите давани от тях са подправени ще си загубят работата и никой няма да ги гледа.
В крайна сметка винаги има Тесла, която е изцяло на електричество, но за да се докара до Европа се искат много пари , а и тя не е семейна както Приус.
Съвсем спокойно може да си направиш сметка и с безиновия двигател на королата, която е с 5300лв по-евтина от дизелоавата, но разхода скача на 6.4л/100км. Тук не ми се смята, ама като гледам така на око излиза много подобна сметка както при дизела. При това любителите на бензин ще се възползват от тази разлика при сравняването между двата автомобила, а не само любителите на дизела.
Така дадох ти обяснение подплътено с факти, които всеки може да намери в момента и да види, че не са пълни глупости и незнам си още какво.
Това беше в моя защита на леко грубичкиа пост който си дал. От много други неща не разбирам, но съм завършил 4-ти клас и мога да смятам и да чета какво пише в една ценова листа.
Това, че в момента този автомоил не излиза икономически изгоден, не означава, че не трябва да се купува. По същата причина не означава, че не трябва да се купува и Мерцедес, БМВ, Ферари и още какво ли не. Всеки си има право на собствен избор и собствени причини, поради който ще направи покупката си. Ако мен много ми харесва дизайна на колата, идеята на колата и излъчването на колата и имам нужния доход за да си я позволя, ще си я купя само защото ме прави щастлив и удоволетворен, без значение колко е скъпа. Живота ми е един и щом не преча на някой, ще си правя каквото ми харесва.
Не искам това да се превръща на спор или нещо такова, просто в момента ми стана много гадно как някой ми казва, че не съм чел, че не съм сравнявал и че не мога да смятам. А всъщност не е така. Казах всичките факти с които съм запознат и повече няма какво да допълня.