Auris HSD Full Hybrid

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Рошко » 16 Сеп 2009 20:10

[quote="LEXUS"][/quote]Виж сега, понеже знам, че и ти си нервен, ще ти го обясня много спокойно! Не ме интересува колко си мислиш, че знаеш! Не ме интересува и какви са каталожните данни нито на Аурис Хибрид, нито на Аурис 1.6 vvt-i... Аз понеже нищичко не знам и от нищичко не отбирам, затова излизам на магистралата, нулирам борд компютъра, потеглям и сет-вам круиза на 130, за да не ме обвинят такива като тебе, че много съм я "настъпвал" и после отчитам РЕАЛНИЯ разход! И от позицията на нищо не знаещ и нищо неразбиращ, обаче пробвал, ти казвам, че реалният разход на Аурис 1.6 на магистралата е НАД 7/100! Който каквито разходи и прогнози може да си пише, аз знам от ОПИТ КОЛКО ТОЧНО гори Аурис 1.6, защото КАРАМ такъв, не го чета по каталожни данни!

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 16 Сеп 2009 20:21

1.6 VVT-i написа:
LEXUS написа:
Виж сега, понеже знам, че и ти си нервен, ще ти го обясня много спокойно! Не ме интересува колко си мислиш, че знаеш! Не ме интересува и какви са каталожните данни нито на Аурис Хибрид, нито на Аурис 1.6 vvt-i... ............... Който каквито разходи и прогнози може да си пише, аз знам от ОПИТ КОЛКО ТОЧНО гори Аурис 1.6, защото КАРАМ такъв, не го чета по каталожни данни!
Добре,прекрасно,но кой в тази тема говори за реалния разход на твоя Аурис 1.6?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Рошко » 16 Сеп 2009 20:29

LEXUS написа:Добре,прекрасно,но кой в тази тема говори за реалния разход на твоя Аурис 1.6?
Ми де да знам...? На твоя почерк ми прилича...
LEXUS написа:1.6 Аурис е под 6/100км по магистрала.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 16 Сеп 2009 20:52

1.6 VVT-i написа:
LEXUS написа:Добре,прекрасно,но кой в тази тема говори за реалния разход на твоя Аурис 1.6?
Ми де да знам...? На твоя почерк ми прилича...
LEXUS написа:1.6 Аурис е под 6/100км по магистрала.
Обясних ти,че тук говорим за каталожен разход,това,което съм написал е КАТАЛОЖНИЯТ разход на Аурис 1.6 от 5.4/100км. като контрапункт на нереалния разход от 6.9/100км на Аурис хибрид,написан тук. Разбра ли накрая,че тук никой не говори за РЕАЛЕН разход нито на Аурис Хибрид,нито на Аурис 1.6,нито за личния ти РЕАЛЕН разход!
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Рошко » 16 Сеп 2009 21:01

LEXUS написа: Обясних ти,че тук говорим за каталожен разход,това,което съм написал е КАТАЛОЖНИЯТ разход на Аурис 1.6 от 5.4/100км. като контрапункт на нереалния разход от 6.9/100км на Аурис хибрид,написан тук. Разбра ли накрая,че тук никой не говори за РЕАЛЕН разход нито на Аурис Хибрид,нито на Аурис 1.6,нито за личния ти РЕАЛЕН разход!
E aз пък ти обяснявам, че няма нищо нереално в 6.9/100 за хибрида, имайки предвид както вече разбрахме, че РЕАЛНИЯТ на 1.6 е над този, то може би просто този път Тойота са били по-откровени, посочвайки каталожния разход на новия Аурис - хибрид и че не е грешка!

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 16 Сеп 2009 21:41

LEXUS написа:Здравей! Като нов потребител е нормално да не си запознат с Тойота Приус,за това цялото ти мнение е едно извинително за твоята некомпетентност. Моля те,следващият път като пишеш мнение,поне се запознай с фактите,с технологията на хибрида,с неговия реален разход от собственици/има един доруи в нашия клуб/,запознай се с гаранции на хибридите,запознай се със здравина,къдце се произвеждат,запознай се кое поколение хибриди прави Тойота днес,запознай се колко годиони се разработва хибридна технология,запознай се с цените на дизели и хибриди в КЛАСА, и т.н. Просто нямам в моменат времето дьа ти обяснявам колко глупости си издраскал,без капка истина. Всияко изписано от теб,са пълни неистини.Запознай се и с това ,че следващата година тойота пуска Приус плъг ин,който се зарежда от мрежата 220 волта и дава пробег 25 километра само на ток.
Това че съм нов потребител нищо не означава.

Да не съм говорил с никой от форума по тази тема, но съм гледал доста тестове по въпроса и съм слушал също доста работи.

Отностно това колко време се произвежда хибрида, ами мога да пусна в гоогле но не искам, по една динствена причина - двигателя с вътрешно горене се произвежда от мног по отдавна.
Отностно разхода, на много тестове, давани по телевизионни предавания, които могат да се гледат в youtube се казва, че разхода който дава тази кола в повечето случаи е доста преувеличен във всекидневна употреба, също така се казва, че е възможен но в много добри условия специални за тази кола. Също така знам горе долу как работи механизма на Тойота за хибридите (защото той се различава от този на новата Хонда, като най-голямата разликата межди двете е че при тойота електрическия двигател може да работи отделно от бензиновия). Та така общо взето системата е че се използва излишната енергия от автомобила по време на равномерно каране (по магистрала, извънградски път или ненатоварен градски път), както и конвертиране на енергията от спирането. След което се зареждат батерийки. Когато колата е на зор работят и двата двигателя(ако има ток в батериите), ако не е на зор при по-ниски скорости работи само електродвигателя, това помага много особенно в градски условия, при равномерни тръгвания и при спряло състояние (тогава не се харчи нищо). Така дотук добре, но от цялата тази работа изглежда, че да е ефективна колата трбва да има ток в батерийките, което до момента се изппълнява само от един бензинов двигател (до миналата година 1.5). Ето колко съм не грамотен по въпроса.

Мисля че свърших с моето незнание, като за целта ще ти дам едно филмче за да гледаш колко много големи са преимуществата на този автомобил, пред един дизелов http://www.youtube.com/watch?v=Q91b-AIk ... re=related. Така тестовия автомобил е Джета, но такова имат в Америка какво да ги правиш и да Тойотата е предишната спор няма. Има още такива подобни, даже в една серия на ТопГиър беше казано че се постигат много по малко мили за литър гориво от колкото пише на брошурата. И то даже като го сметнах излезе почи толкова колкото и на горното клипче.

До тук с разходите по горивото, сега за цените на готовия продукт.
За целта взимам моментаната ценова листа на Тойота българия. Цена на приус оборудване Luna - 49 990лв с ДДС. Да вземем подобна по размер кола с подобно оборудване - Тойота Корола оборудеване Sol - 43000лв с ДДС. Само от тук ралзлика от 7000лв. Според същата листа Приус харчи средно 4л/100км, а Королата 5.2л/100км. Сметни колко километра трябва да минеш, при перфектни условия за Приус за да излезеш на кантар с Королата, като тези условия ще са повече от перфектни за Королата. Проста сметка при цена на горивото от 2лв за литър на дизел и бензин, разлика от 1.2л на 100км - разлика от 2.4лв на 100км. За да покриеш 7000лв, ще трябва да изминеш 2916 пъти от по 100км = 291 600км. Евала като минеш 291 600км ще излезеш на кантар с цената на Королата. Само че не забравяй че говорим за перфектни условия за Приус. Защото като ти свърши тока и отиваш на кино с този бензино двигател от гледна точка на разход на гориво. Да да речем че може да се зарежда от ел мрежата, което ще е наистина супер вече. Но ако нямаш гараж какво правиш. Може ще сложат такива по бензиностанциите, но едва ли ще е скоро в БГ аи предполагам че ще те друскат и те та пак няма да ти излиза много по-евтино. Ако имаш обаче да караш само на магистрала какво става със 130км/ч, мисля че дизела ще излезе по-добро от към разход за дълго каране, даже има и тестове с по стария модел на Джета и там излиза по-добре при скорост от около 100км час, с много малко, но пак по добре. И то защо, защото батериите не са безкрайно, след като се заредят и продължиш да караш извън града. Дори и да идва ток от тях за да подпомагат бензина, то не е достатъчно за да покрие ниския разход на дизела. Защото от тази кола се печели само в града и никъде другаде, но за да спечелиш в града трябва да караш някъде преди това за да заредиш батериите. Както казах и преди за да се постигне този разход трявбват едни определени условия, и то много точно определени. Защо, защото най добре излиза като заредиш батериите извън града, вендага да влезнеш в града и да ги изхабиш и вебдага щом ги изхабиш да излезнеш извън града(в извън града се има предвид и постоянно градско да речем с 50 на много дълга отсечка и без трафик за да няма игра с педала), докато при дугите автомобили, може да караш 700км извън града и 300км в града и пак ще имаш среден разход, ама може и 1400 извън града и 600 в града и пак среден разход. Ето за такива перфектни условия говоря.

После да погледнем характеристиките, Королата бие по всякакви динамични характеристики Приуса и това само на хартия, пак при подобните перфектни условия на приус (наличие на заредени батерии). А ако няма познай - тотално превъзходство, че даже ако работи изцяло на безиновия двигател, мисля че ще е много по-неикономично от дизела. От тестовете които съм гледал Приуса изглежда и по нестабилен от другите автомобили в този клас, независимо то много системи за сигурсност.

И да си дойдем на въпроса с вкуса. На света има един Приус (Може да включим и Хонда, но общо взето не са много моделите подобни автомобили) и много, много други от подобен клас с дизели и същото оборудване и размер. Ако не ти харесва Корола, вземи си Джета или Меган или Ц4 или Фокус или каквото още се сетиш. Докато ако не ти харесва Приус, отиваш на Хонда, но ако не ти хареса и Хонда (която си причлиа страшно много) отиваш на кино. Сядал съм и в двете на последния автосалон в София и тази греда отзад на стъклото особенно на Хондата е доста дразнеща поне в пърия момент, но като гледам няма е много добре и ако се кара постоянно. Отделно багажниците не са кой знае какво, особенно на хондата.

Пак казвам ако направят начин по който да се зарежда от мрежата, предимстваа отиват към хибрида и то в много, е остава да имаш гараж. Но докато това се случи, дори и в перфектни условия ще трябва да изминеш едни почти 300 000км за да си на една цена с королата. Остава ти удоволетворението че пазиш природата, което е наистина голямо. Но ако тези перфектни условия ги няма, за тези 300 000км май, май отиваш на загуба.

Накрая, но не на последно място. За производството на един двигател е нужна енергия и материали. При приус има два двигателя, което означава, много повече енергия и материали за производството на задвижващата сила. Още повече, че вече не е с малък безинов двигател а с 1.8л. Королата има 1.6л версия бензин. Така като включиш и тази енергия на производството на Двигателя и Батериите колко трябва да пести от гориво за да си спеси първо тази енергия, че да почне да пести и за разликата между обикновен автомобил?

Сега ти помисли малко, за факта, че няма никакво значение кой кога се е регистрирал във форума, нио пък че не е говорил с никой собсвеник на дадена кола. Има и други начини за събиране на информация от както е създаден интернет. Има други хора, на които им плащат да правят такива тестове, много други хора. Също така ако те излъжат за нещо и някой ги хване, т.е. резълтатите давани от тях са подправени ще си загубят работата и никой няма да ги гледа.

В крайна сметка винаги има Тесла, която е изцяло на електричество, но за да се докара до Европа се искат много пари , а и тя не е семейна както Приус.

Съвсем спокойно може да си направиш сметка и с безиновия двигател на королата, която е с 5300лв по-евтина от дизелоавата, но разхода скача на 6.4л/100км. Тук не ми се смята, ама като гледам така на око излиза много подобна сметка както при дизела. При това любителите на бензин ще се възползват от тази разлика при сравняването между двата автомобила, а не само любителите на дизела.

Така дадох ти обяснение подплътено с факти, които всеки може да намери в момента и да види, че не са пълни глупости и незнам си още какво.

Това беше в моя защита на леко грубичкиа пост който си дал. От много други неща не разбирам, но съм завършил 4-ти клас и мога да смятам и да чета какво пише в една ценова листа.

Това, че в момента този автомоил не излиза икономически изгоден, не означава, че не трябва да се купува. По същата причина не означава, че не трябва да се купува и Мерцедес, БМВ, Ферари и още какво ли не. Всеки си има право на собствен избор и собствени причини, поради който ще направи покупката си. Ако мен много ми харесва дизайна на колата, идеята на колата и излъчването на колата и имам нужния доход за да си я позволя, ще си я купя само защото ме прави щастлив и удоволетворен, без значение колко е скъпа. Живота ми е един и щом не преча на някой, ще си правя каквото ми харесва.

Не искам това да се превръща на спор или нещо такова, просто в момента ми стана много гадно как някой ми казва, че не съм чел, че не съм сравнявал и че не мога да смятам. А всъщност не е така. Казах всичките факти с които съм запознат и повече няма какво да допълня.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 16 Сеп 2009 21:43

Не,тази информация е подхвърлена тук,но не знам откъде.Убеден съм,че това не е официална инфо от Тойота! Несериозно е да говорим,че са откровени или не са,те трябва да са обективни-тестовите условия са обяснявани много пъти.Ако Тойота пусне разход 6.9/100км. извънградски на хибрид,то на 1.6 Аурис трябва да пусне 10/100км. разход каталожен извънградски примерно. Това ,че ти засичаш разход на 130км/ч или повече не е проблем на Тойота и останалите производители,които засичат официален разход под тази скорост. Това едно, после, един хибрид не е със стандартен двигател 1.5 или 1.8,а силно модифициран такъв с цел икономия,отделно аеродинамиката е подобрена,отделно дори извънградско хибридът ползва електромотора винаги при възможност. Така че ако приемем съвсем имагинерно,че хибридният Аурис харчи 7/100км. извънградско,то 1.6 конвенционален Аурис би харчил 9 или 10/100км.. Нервира ме опростенческото отношение към хибридите-те не са проста работа - разработвани са много години и са оптимизирани за икономия и на извънградско,не само за градско- Като започнеш от променения двигател с вътр.горене,сложната компютърна система за управление на процесите на хибридната система, минеш през трансмисия,аеродинамика и стигнеш до зареждащите ток спирачки при спиране или движение по инерция. Японците не биха изкарали нещо,което не е премислено до последния детайл.
С това искам да акцентирам,че хибридите са икономични и на извънградско,а не само градско. Просто технологията си е технология,това означава мисъл,претворена в техника.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 16 Сеп 2009 22:41

baba_metca написа: Отностно разхода, на много тестове, давани по телевизионни предавания, които могат да се гледат в youtube се казва, че разхода който дава тази кола в повечето случаи е доста преувеличен във всекидневна употреба, ................ще ти дам едно филмче за да гледаш колко много големи са преимуществата на този автомобил, пред един дизелов http://www.youtube.com/watch?v=Q91b-AIk ... re=related. Така тестовия автомобил е Джета, но такова имат в Америка какво да ги правиш и да Тойотата е предишната спор няма. Има още такива подобни, даже в една серия на ТопГиър беше казано че се постигат много по малко мили за литър гориво от колкото пише на брошурата. .... .
Официалният разход на всяка кола е преувеличен.Ако на Приус е преувеличен,преувеличен е и на дизела!Даваш ми клип с Приус 2, Приус 3 е дори по-икономичен и по-мощен.
Ето реален разход на Приус от собственици:
http://www.greencarsite.co.uk/GREENCARS ... Hybrid.htm
Говорят за разход между 3/100 и 5/100км. извънградско,градско.Просто прочети реални собственици.В клуба дори имаме един,който може да потвърди разход на Приус 4/100км. при скорости около 110км./ч..
baba_metca написа: До тук с разходите по горивото, сега за цените на готовия продукт.
За целта взимам моментаната ценова листа на Тойота българия. Цена на приус оборудване Luna - 49 990лв с ДДС. Да вземем подобна по размер кола с подобно оборудване - Тойота Корола оборудеване Sol - 43000лв с ДДС. Само от тук ралзлика от 7000лв. Според същата листа Приус харчи средно 4л/100км, а Королата 5.2л/100км. ..... Само че не забравяй че говорим за перфектни условия за Приус. Защото като ти свърши тока и отиваш на кино с този бензино двигател от гледна точка на разход на гориво. .......
Още на старта се обърка. Бръкни в Уикипедия ше ти е най-лесно и се информирай в кой клас е Приус!!!! Едно,че Приус е по-висок клас от Корола,второ,че Приус е с много по-богато оборудване,как сравняваш кон с кокошка ми обясни???!!! Всичките ти сметки са излишни,защото сравняваш два автомобила от два класа. Отделно ,токът не може да ти свърши,защото системата е така разчетена,че винаги да поддържа определен заряд в батериите и мощността и разходът на гориво са гарантирани!
baba_metca написа: Ако имаш обаче да караш само на магистрала какво става със 130км/ч, мисля че дизела ще излезе по-добро от към разход за дълго каране, даже има и тестове с по стария модел на Джета и там излиза по-добре при скорост от около 100км час, с много малко, но пак по добре. И то защо, защото батериите не са безкрайно, след като се заредят и продължиш да караш извън града. Дори и да идва ток от тях за да подпомагат бензина, то не е достатъчно за да покрие ниския разход на дизела. Защото от тази кола се печели само в града и никъде другаде, но за да спечелиш в града трябва да караш някъде преди това за да заредиш батериите. Както казах и преди за да се постигне този разход трявбват едни определени условия, и то много точно определени. .
Стига глупости,в града зареждаш от спирачките, на извънградско и от спирачките,и от инерцията Пак ти казвам,ти обявяваш,че Джета дизел харчи по-малко,аз ти давам сайт с мнения на собственици на Приус ,които обявяват разход от 4/100км. при 110 км.ч,имаме собственик и в клуба,който го потвърждава. Има каране и каране!:
http://www.greencarsite.co.uk/GREENCARS ... Hybrid.htm

Говориш много предубедено,Приус не трябва да се кара при точно определени условия,колкото него трябва да го караш при опр.условия,толкова и дизела,който също не дава каталожни данни. Не може да говориш,че Приус давал над каталожните данни,а Джета си дава каталожни. Приус харчи по-малко от дизел на извънградско,това го показват мненията на реалните собствяеници,включително на колегата от този клуб- Приус 006 !!!!
baba_metca написа: Защо, защото най добре излиза като заредиш батериите извън града, вендага да влезнеш в града и да ги изхабиш и вебдага щом ги изхабиш да излезнеш извън града(в извън града се има предвид и постоянно градско да речем с 50 на много дълга отсечка и без трафик за да няма игра с педала), докато при дугите автомобили, може да караш 700км извън града и 300км в града и пак ще имаш среден разход, ама може и 1400 извън града и 600 в града и пак среден разход. Ето за такива перфектни условия говоря..
Тука си изписал пълни безсмислици-Хибридът зарежда по-добре батерии в града,а не извънградско.С това целите ти сметки отново се обезсмислят!
baba_metca написа: После да погледнем характеристиките, Королата бие по всякакви динамични характеристики Приуса и това само на хартия, пак при подобните перфектни условия на приус (наличие на заредени батерии). А ако няма познай - тотално превъзходство, че даже ако работи изцяло на безиновия двигател, мисля че ще е много по-неикономично от дизела. От тестовете които съм гледал Приуса изглежда и по нестабилен от другите автомобили в този клас, независимо то много системи за сигурсност..
Коя Корола е по-добра на вървене от приус 3??? Абсолютно са идентични,но Приус е много по-икономичен и безшумен!!!
baba_metca написа: И да си дойдем на въпроса с вкуса. На света има един Приус (Може да включим и Хонда, но общо взето не са много моделите подобни автомобили) и много, много други от подобен клас с дизели и същото оборудване и размер. Ако не ти харесва Корола, вземи си Джета или Меган или Ц4 или Фокус или каквото още се сетиш. Докато ако не ти харесва Приус, отиваш на Хонда, но ако не ти хареса и Хонда (която си причлиа страшно много) отиваш на кино. Сядал съм и в двете на последния автосалон в София и тази греда отзад на стъклото особенно на Хондата е доста дразнеща поне в пърия момент, но като гледам няма е много добре и ако се кара постоянно. Отделно багажниците не са кой знае какво, особенно на хондата..
Проблемът не е в Тойота ,че другите фирми нямат необходимите инженерни и мениджърски познания да произвеждат хибриди на този етап.
baba_metca написа: Пак казвам ако направят начин по който да се зарежда от мрежата, предимстваа отиват към хибрида и то в много, е остава да имаш гараж. Но докато това се случи, дори и в перфектни условия ще трябва да изминеш едни почти 300 000км за да си на една цена с королата. Остава ти удоволетворението че пазиш природата, което е наистина голямо. Но ако тези перфектни условия ги няма, за тези 300 000км май, май отиваш на загуба..
иЗЧИСЛЕНИЯТА ти обясних защо са ти некоректни.Сравняваш различни коли. И перфектните условия са една твоя измислица,която не е вярна. Аз ,аналогично,мога да заявя,че дизелите имат перфектни условия ,че трябва да ги караш само със 110км./ч. по магистралите за да имат оптимален разход и да не ги вкарваш на градско. Разбираш ли?! Няма перфектни условия,няма паданали батерии,няма паднала мощност.Просто не си наясно с хибридите..[/quote]
baba_metca написа: Накрая, но не на последно място. За производството на един двигател е нужна енергия и материали. При приус има два двигателя, което означава, много повече енергия и материали за производството на задвижващата сила. Още повече, че вече не е с малък безинов двигател а с 1.8л. Королата има 1.6л версия бензин. Така като включиш и тази енергия на производството на Двигателя и Батериите колко трябва да пести от гориво за да си спеси първо тази енергия, че да почне да пести и за разликата между обикновен автомобил?.
Това колко енергия се хаби за производството е отразено в цената!! Т.е. високата технология дава възможност за по-ефективно производство,неминуемо отразено в цената. Още повече ,че двигателят 1.8 на Приус не е обикновен двигател,моля те информирай се и тогава пиши??? Плиййййз!
baba_metca написа:.............. Има други хора, на които им плащат да правят такива тестове, много други хора. Също така ако те излъжат за нещо и някой ги хване, т.е. резълтатите давани от тях са подправени ще си загубят работата и никой няма да ги гледа..
Това не е гаранция-напротив-Сензацията повече се гледа.Това за всеки е ясно. Затова важно е ифото на реалните собственици,а не на 5-има предубедени журналисти. Аз вярвам на хората ,които са ползватели,а не на такива,които са взели колата за 3 часа и са се чудели как да я изцедят и да направят сензацията. Вярвам и на ЕПА,прочети кои са,те са институция,а не 5 журалистчета. ЕПА обявява Приус за най-икономичната и екологична кола в класа!!!!
.
baba_metca написа:..............
Така дадох ти обяснение подплътено с факти, които всеки може да намери в момента и да види, че не са пълни глупости и незнам си още какво.

Това беше в моя защита на леко грубичкиа пост който си дал. От много други неща не разбирам, но съм завършил 4-ти клас и мога да смятам и да чета какво пише в една ценова листа.

Това, че в момента този автомоил не излиза икономически изгоден, не означава, че не трябва да се купува. По същата причина не означава, че не трябва да се купува и Мерцедес, БМВ, Ферари и още какво ли не. Всеки си има право на собствен избор и собствени причини, поради който ще направи покупката си. Ако мен много ми харесва дизайна на колата, ........

Не искам това да се превръща на спор или нещо такова, просто в момента ми стана много гадно как някой ми казва, че не съм чел, че не съм сравнявал и че не мога да смятам. А всъщност не е така. Казах всичките факти с които съм запознат и повече няма какво да допълня.
Благодаря за подробния отговор,но се надявам да погледнеш моите дуплики към това,което си написал. Направил си некоректни сравнения,и не става въпрос само за ценови листи и не става въпрос за едностранчива инфо.Трудно ще убедиш цели организации,които са обявили Приус за най-икономичната и екологична кола в класа,като даваш мнението на няколко журналисти.Ако ти искаш ,вярвай им,но това не е реалността. Поинтересувай се по-дълбоко. Извинявам се,ако съм те обидил,но си поредният човек,който се изсилва в мнението си,и това,че е некомпетентно не трябва да те обижда.Не става въпрос за 4 клас,става въпрос за специализирани интереси и информация. Мисля,че ме разбираш.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

....

Мнение от rudolf » 16 Сеп 2009 23:07

http://www.kostic.niu.edu/energy/Prius/ ... s-hype.htm

тойота пройзвежда повече джипове и сув-ове от колкото автомобили,но и за любителите на екологията има пруис---спасете света ураааа biggrin.gif

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 16 Сеп 2009 23:07

baba_metca написа:[ Докато ако не ти харесва Приус, отиваш на Хонда, но ако не ти хареса и Хонда (която си причлиа страшно много) отиваш на кино. Сядал съм и в двете на последния автосалон в София и тази греда отзад на стъклото особенно на Хондата е доста дразнеща поне в пърия момент, но като гледам няма е много добре и ако се кара постоянно. Отделно багажниците не са кой знае какво, особенно на хондата.
Ето такива изказвания наистина са пресилени и затова казах,че пишеш предубедено ,затова отговарям-Багажникът на Приус е 450 литра,а това е голям багажник. Който търси багажник над 500 литра,се ориентира към комби или към класа на Камри.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 17 Сеп 2009 13:28

Добрее, да речем че се съгласявам с това, че прису е малко по икономичен от дизел при равни други условия. Да речем че се постига това, което е казано от производителя винаги. До тук добре.

После 5 журналиста, ами не са 5 а много повече, както и хора писали по форуми, но не в българския. С цялото това нещо искам да кажа, че разхода който е даден се постига но не лесно и много хора не го постигат.

Също така аз не отричам че колата е много икономична
Обаче сравнението ми с корола не е измислено, нито е кон за кокошка. Защо. Ами зашото съм гледал размерите на двете коли, гледал съм и оборудванията. Точно за това съм дал вида на оборудване с което сравнявам автомобилите. По спецификация, те са почти идентични като оборудеване. По размер също са почти идентични.
Ето за Королата
Височина 1470мм
Дължина 4540мм
Ширина 1760мм
Колесна база 2600мм
Багажно отделение 450л

Ето ти сега за Приус.
Височина 1490мм
Дължина 4460мм
Ширина 1745мм
Колесна база 2700мм
Багажно отделение 446л

Каза да ползвам Wiki, еми ето ти.
Ео къде попада Приус-а според Wiki-то, а там е и Королата.
Small family car/compact car
Main articles: Small family car and Compact car
Small family/compact cars refer to the longest hatchbacks and saloons and estate cars with similar size. They are approximately 4250 mm long in case of hatchbacks and 4500 mm in the case of saloons and estate cars.

Май са в един клас. от гледна точка на размер.

Още от предишната генерация там се казват, че по размери Приус-а е като Корола. Така аз затова преди това погледнах размерите на двете коли за да ги сравня и както виждаш от даните по-горе, почти нямат разлика.

Дори и по някаква случайност да влиза в горния клас това е заради цента си. Как ще сравниш по размер с Един Пасат или Мондео например(които също са в този клас), така че класовете се определят явно по някаква друга причина освен размер, а по-скоро Цена. Защото Приус не е по голям от Пасат-а а деже обратното, но е толкова скъпо колкото Пасата и Мондеото. Но аз гледам размера и после сравнявам цената.

После тази организация EPA си е направила тестове от които излизат следните данни, които някак си малко се различават от това което пише по книгата за Европа. Не оспорвам факта, че някой може да бие и книгата, та лично аз съм правил разход на Авенсиса от 5.4л/100(официалния е 6.0) за 600км извънградско и 300 градско. Та ето ти резултатите от EPA публикувани в Wki-to

United States
In the United States, the Environmental Protection Agency (EPA) test results must be posted on new vehicle windows, and are the only fuel consumption figures that can be advertised. EPA testing procedures for all vehicles were revised in 2007 in an attempt to better match what the average driver would achieve.[78] The following data is taken from these figures:[79]

2010 Prius:

51 mpg-US (4.6 L/100 km; 61 mpg-imp) city driving
48 mpg-US (4.9 L/100 km; 58 mpg-imp) highway driving
48 mpg-US (4.9 L/100 km; 58 mpg-imp) combined

Но ако ги гледаш тях, те смятат по друга система разхода, тяхната система е 45% извън граско(но не знам ограничението колко им е) и 55% градско. При европейските статистики е по-различно, там е 60% извънградско и 40%градско (даже някои производители дават и стойности за 70% на 30%). Както може да си сметнеш тези цифри тук в Европа са различни а именно 4л/100км.

В крайна сметка аз и в предишният пост казах, че приемам цифрите дадени от Тойота за верни и почвам да сравнявам цената и спестеното гориво и какво излезе. Кофти изелзе. А цената на Приус е по-скъпа заради тази нова технология, а може би просто заради факта че има един двигател в повече, батерии и свързването му със задвижването, а от там по цена естествено ще е по горен клас, но по размер - не, почти еднакви са. Та затова аз взех този рамер, точно този с който почти навсякъде ги сравняват и взех естествено най-високото оборудване, за да се доближи и до оборудване. Работата е там, че Королата е с най високо оборудване, защото по принцип тя е правена за друга категориа купувачи и не може да стартира с такова оборудване, но пък ако искаш ето че може да си го купиш.

В крайна сметка аз смятах общата стойност на автомобила и това колко наистина ще ти излезе по-евтино от един автомобил от същия клас (размери и оборудване) но само с един двигател. Както и това, че доста хора казват че тяхния разход е по-висок, предполагам има и такива които правят и по-нисък от този на книгата (както ти казваш), но аз също ти казах, че и на дизела се прави по-нисък от на книгата стига да внимаваш.

Технологии или не, докато има два двигателя в колата няма как да излезе по евтино явно. За 100км ще исхарчи с 1л по-малко, но той не може да се конкурира с началната цена, като включим и застраховката на година, става неприятно. За момента даже мисля че не се печели и от данък, защото конете са еднакви.

Като го сложат да се зарежда от тока, тогава вече изцяло минавам на страната на Приус, все пак нито един бензин или дизел е по-ефективен и чист от един завод за произвеждане на ел енргия (говоря за тези заводи, които влизат в Еко нормите, както влизат и двигателите)

Аватар
spritable
Мнения: 107
Регистриран на: 05 Ное 2007 09:58
Местоположение: Русе

Мнение от spritable » 17 Сеп 2009 16:10

LEXUS, да се намеся преди да е станал сериозен спор. Реално стойостта 6.9/100 е дадена за магистрала, не за извънградско. До колкото съм запознат под извънградско се има в предвид 90 км/ч. На магистрала при 120-130 км/ч разход от 6.9/100 на един 1.8 бензинов двигател мисля, че е нормално. Нали не греша че при такива скорости електродвигателя не играе някаква роля, само бензиновия си работи.

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 17 Сеп 2009 18:05

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=944 ... F1&start=0

има няколко теми които се повтарят периодично....чел съм и друга 1-2 години преди тази,,пак в същия дух

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 17 Сеп 2009 19:54

zashto dovolnite sobstvenici na prius ne vzemat da se vkluchat v tazi diskusia? A moje i sobstvenicite na drugi hibridni avtomobili :)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 17 Сеп 2009 20:19

Vesko написа:zashto dovolnite sobstvenici na prius ne vzemat da se vkluchat v tazi diskusia? A moje i sobstvenicite na drugi hibridni avtomobili :)
Защото пестят ток и не пускат компютрите...

Аз също не съм убеден, че хибрида ще бие дизелак на магистрала по разход...
Логиката ми е съвсем проста: предимството на хибрида и от там - икономията, е в 'събирането' на енергията при спиране. Вместо енергията да се губи в нагряване на спирачките, тя зарежда батериите...
До тук добре, но на извънградско и на магистрала почти цялата енергия отива за преодоляване на съпротивлението на въздуха.
Натискането на спирачката е по-скоро изключение, а енергийните нужди са сериозни.
Т.е. хибрида ще върти бензиновия двигател за покриване на енергийните нужди и ще гори колкото обикновена бензинка с аналогична аеродинамика...
А дизела по принцип е по-икономичен от бензинката поради по-високата калоричност на дизела...
Съответно си правя извода, че на магистрала аналогична по параметри дизеларка ще скъса хибрида по разход...
Дано се появят колеги с хибриди за да споделят личен опит... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта