Страница 2 от 5
Публикувано на: 07 Сеп 2009 09:08
от Petar
Az zarejdam ot Omv tam niamat 98 i zatova go meha 95 s 100 oktana i sym dovolen ot virveneto i razhoda.
Публикувано на: 07 Сеп 2009 09:45
от Me4oKyX
Тия седмици, когато карах Королата 1.6 VVTi, заредих 96+ на Петрола и разхода го бутна с 0,5литра

Аз честно казано изумях, на след второто и третото сипване, колата определено тръгна по друг начин, а по-ниския разход ми се запази

След това една седмица карах Фиат Панда 1.0 новичък, който и преди съм го карал кат резервна кола, но с тоя 96+ определено се усети подобрена динамика, особено при тоя джуджо и моите 100+ кг laugh.gif Незнам дали на всички петроли е толкова добър, но поне за Пловдивчани - пробвайте 96+ от петрола срещу ТЕЦ-а на Карловско шосе - няма да съжалявате

Публикувано на: 08 Сеп 2009 14:01
от dilalaz
Колеги, не знам дали тук е мястото, но да ви питам: Засичам си разхода на гориво като винаги пълня резервоара до преливане. И винаги реалният ми разход е по-голям с 0.5-0.6л/100км от този, който показва разходомера. Някакви идеи???

Публикувано на: 08 Сеп 2009 14:52
от slowtraveler
Да не би отнякъде да ти тече бензин?
Освен това не е препоръчително особено лятото да препълваш резервоара, защото при затоплянето си, бензина има голямо температурно разширение и може да ти изхвърля 'излишния' бензин...
При мен се получават разлики в двете посоки от около 0.2л/100км, които ги отдавам на различно изключване на пистолетите на бензинджийниците...
Ако усредня разхода за 4-5 зареждания, ми се получава абсолютно еднаква стойност по двата метода - борд компютър и математическия начин заредено гориво/изминати км...
Публикувано на: 08 Сеп 2009 16:25
от Petar
Na OMv-to vednyj izklu4i pistoleta na 35-ia lityr kolata behe po4ti prazna imahe okolo 3 litra pri obem na razervoara 60 litra .Neznam kak stavat tezi nehta s izklu4vaneto na pistoleta vikam mu na benzinajiata 4e moje ohte da pobire ama toi ne pistoleta htom e izklu4il zna4i rezervoara bil pylen do gore
Публикувано на: 08 Сеп 2009 18:41
от newmiro
понякога спира защото се е насъбрало, или не знам защо, ама го пускаш пак и си продължава, има и развалени пистолети, които изключват доста често.
иначе королата я карам вече само с V-Power, върви много по-добре и разхода пада малко, така че се балансират с по-високата цена.
Публикувано на: 09 Сеп 2009 10:50
от dilalaz
slowtraveler написа:Да не би отнякъде да ти тече бензин?
Освен това не е препоръчително особено лятото да препълваш резервоара, защото при затоплянето си, бензина има голямо температурно разширение и може да ти изхвърля 'излишния' бензин...
При мен се получават разлики в двете посоки от около 0.2л/100км, които ги отдавам на различно изключване на пистолетите на бензинджийниците...
Ако усредня разхода за 4-5 зареждания, ми се получава абсолютно еднаква стойност по двата метода - борд компютър и математическия начин заредено гориво/изминати км...
Естествено, че нищо не ми тече

, нито пък ми прелива. Просто пълня до гърловината именно за да изключа възможната грешка от различните видове пистолети. По отношение на октановото число: разбира се, че като е по-високо колата е по-бърза и по-пъргава. Но е за сметка на джоба, защото реалният разход почти не намалява - поне при мене е така.
Публикувано на: 09 Сеп 2009 18:38
от sacho7803
привет колеги.както вече бях писал наливам само 100 октанов бензин.откакто купих колата наливах само от омв.но последния път заредих от еко елда.и сега немога да разбера дали от това че времето рязко застудя дали от бензина но разхода ми се вдигна с около 0.3--0.5л.ако пак се стопли ще разбера biggrin.gif biggrin.gif
Публикувано на: 09 Сеп 2009 18:52
от slowtraveler
Колега, при мен от разлика в шофирането между спокойно извънградско каране и извънградско гонене по един и същ маршрут и един и същ бензин/бензиностанция разликата ми е над 3л/100....
Не виждам как можеш да засечеш разлика 0.3-0.5л/100...

Публикувано на: 16 Ное 2009 21:40
от ilian_i
зависи от коя бензиностанция зареждаш.аз работя там където го правят и всички марки-лукойл,шел.оем слагат добавки.но във 98(само в него)слагаме добавка която почиства нагара по горивната система а това подобрява работата а все пак си виж книжката кой препоръчват.но ако имаш възможност да си купиш кола от сащ удряш джакпота.там имат 88 и 93 октана.всички нови са за 93 и тук в бг е рай зза тях с 95
Публикувано на: 16 Ное 2009 21:51
от lz2lps
ilian_i написа:но ако имаш възможност да си купиш кола от сащ удряш джакпота.там имат 88 и 93 октана.всички нови са за 93 и тук в бг е рай зза тях с 95
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rat ... ON_and_AKI
Anti-Knock Index (AKI)
In most countries, including all of those of Europe, and Australia, the "headline" octane rating shown on the pump is the RON - but in the United States, Canada, and some other countries,[which?] the headline number is the average of the RON and the MON, called the Anti-Knock Index (AKI). It may also sometimes be called the Road Octane Number (RdON), Pump Octane Number (PON), or (R+M)/2.
Difference between RON and AKI
Because of the 8 to 10 point difference noted above, the octane rating shown in the United States is 4 to 5 points lower than the rating shown elsewhere in the world for the same fuel. See the table in the following section for a comparison.
Публикувано на: 16 Ное 2009 22:03
от slowtraveler
ilian_i написа:зависи от коя бензиностанция зареждаш.аз работя там където го правят и всички марки-лукойл,шел.оем слагат добавки.но във 98(само в него)слагаме добавка която почиства нагара по горивната система а това подобрява работата а все пак си виж книжката кой препоръчват.но ако имаш възможност да си купиш кола от сащ удряш джакпота.там имат 88 и 93 октана.всички нови са за 93 и тук в бг е рай зза тях с 95
Даа, и като имаш впредвид, че щатите са на (RON+MON)/2, а европа е на RON и разликата е около 5 единици, излиза, че щатските 93 са приблизително равни на европейския 98...
Файда май няма много голяма, и щатските трябва да ги караш задължително с 98, докато европейските може да си ги караш с 95

Публикувано на: 16 Ное 2009 22:21
от sepia3
При мен Селиката има разлика в горивата и аз се пробвам и забелязах:
Най-евтиния бензин 95 в стара загора среден разход около 9 и мн бучи гарнето и двигателя, сутрин не държи високи обороти ами падат ряско.
От ОМВ карера 95 разхода е повече около 10, по тиха е обаче гърми като сменям, а и миризмата в гаража е няква странна
Еко 95плюс-разход около 8 извън градско около 6.5 при 120, по тиха е и отново пука пуканки и гърми като сменям...
естествено карам с 95плус от екото, мн мои познати са диволни само кадето поне на наща малко гърбят с гориво ама то каде ли нее така laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Публикувано на: 16 Ное 2009 22:31
от slowtraveler
Относно разхода с различно гориво:
Минавам по един и същ маршрут на няколко пъти.
1. С включен климатроник, претоварен автомобил (350+кг ламинат + 3 човека), бензин 95 от Лукойл и поддържане на скорост около 100км/ч Маздата ми даде разход ~7.3л/100.
2. Включен климатроник, натоварен автомобил (пълен до ръба багажник и 4 човека), безин 95 от Лукойл, скорост 110-130км/ч, разход 7.2л/100
2. Без никакъв багаж, без климатроник (компресора изключен), 2 човека, скорост около 90км/ч, бензин 98 Лукойл, разход 6.8-6.9л/100.
Разлика във вървене, поведение, звук въобще не усетих.
Маршрута е дълъг 1000км в България.
След експеримента продължавам да наливам само 95....
Публикувано на: 16 Ное 2009 22:38
от desSs
не мога да повярвам, че си карал 1000 км. с 90-100
