Страница 8 от 19
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 12 Дек 2014 10:36
от slowtraveler
Airfan написа:Аз ви давам информация от Лукойл Нефтохим - те произвеждат в момента само арктическа да я наречем, до -25С, тъй като е зимния сезон. В продажба е и който зарежда горивата от тях (това са 90% от веригите) вече трябва да на колонките.
'Арктическата' е за експлоатация САМО ПОД -23С...
Докато тази тук си е обикновена зимна нафта... Но може да са променили стандарта - не съм гледал скоро сертификати...
Тонии, не живея в САЩ и присадките не ме интересуват.... Просто автомобила ми е щатски и затова предполагам, че въпреки, че е експортен вариант, все пак в инструкцията никой не си е направил труда да промени информацията като за европейци...
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 12 Дек 2014 11:01
от Airfan
Тонии написа:Според мен в БГ се продава по-евтината,по-изгодната за търговците нафта.
Арктическа нафта е тъпкана с добавки,затова не замръзва.
Ако живееш в САЩ , кaжи какви добавки се използват там ? Дура люб ( DURA LUBE ) ,СТП ( STP) , ...
Ей сега специално питах, тази "арктическата" е само на колонки на Лукойл бензиностанции... Другите го пълнят с другата.

Отделно всеки си я кръщава както иска и резултатът е видим.
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 12 Дек 2014 17:24
от Тонии
Airfan написа:Тонии написа:Според мен в БГ се продава по-евтината,по-изгодната за търговците нафта.
Арктическа нафта е тъпкана с добавки,затова не замръзва.
Ако живееш в САЩ , кaжи какви добавки се използват там ? Дура люб ( DURA LUBE ) ,СТП ( STP) , ...
Ей сега специално питах, тази "арктическата" е само на колонки на Лукойл бензиностанции... Другите го пълнят с другата.

Отделно всеки си я кръщава както иска и резултатът е видим.
А , дойдохме си на думата. Аз какво ви обяснявам за кочеството на нафтата. Явно имат договорка с фирмите производителки на добавки за горивата

Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 13 Дек 2014 11:30
от miso25
Airfan написа:Отделно всеки си я кръщава както иска и резултатът е видим.
За мен това е важното защото всеки я кръщава и до нас стига подобие на нафта.
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 13 Дек 2014 11:40
от slowtraveler
miso25 написа:.......до нас стига подобие на нафта.
Имате конкретен негативен опит ли? И дали присадка би оправила нещата? По-добре зареждайте нафта от 'позната' бензиностанция...
Приятел си купува нафта на едро - има транспортна фирма и си зарежда сам автобусите/бусовете... Нафтата му идва със сертификат на производителя и приятеля е изключително доволен от качеството.
Аз зареждам на големите вериги и до момента също не съм имал проблем. Откъде съдите, че 'до нас стига подобие на нафта'?
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 13 Дек 2014 12:05
от iovkito
При положение , че в момента цените са супер ниски , тези добавки са финансово неизгодни. Една добавка е 20 лв , което са си почти 10 литра гориво. Колкото и да са вълшебни , нека си ги ползва някой друг. Сега ще си напълня резервоара догоре на 2,15 за поредните 1000 км , а колкото изкара колата , толкова.
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 13 Дек 2014 12:09
от mirott
Негативния ми опит...
Скания с 2Х500 л резервоари пълнени в ОМВ България (от хипер-мега-ултра зимната им нафта) на -18 по борда на камиона, без допълнителна добавка (миналата година) желира. В резервоарите! С Австрийски дизел от ОМВ на -22 няма и помен от желе. И не ми е само тоя случай. Колкото и да е учудващо за някой, слагаме добавка на Хелиос за дизел и няма ядове. И от най-"долнопробната" бензиностанция да сипеш! Пежо Боксер на 1500 км не искаше да запали и го влачиха до сервиза им. Постоя 2 часа на топличко вътре и запали. Пак ОМВ! В България горивата са под всякаква критика!
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 13 Дек 2014 12:18
от iovkito
Да. На мен също ми беше много хубаво , когато ми замръзна нафтата в Берлин , заредена от Шел . В чужбина всичко е перфектно. Температурара не беше -22 , а -15 -16.
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 13 Дек 2014 12:23
от mirott
Ми като не слагате добавки така ше е...
Никъде не съм казал, че в чужбина всичко е перфектно. Споделям опита. И постоянно слагам "подобрители", особено в дизела.
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 13 Дек 2014 12:43
от iovkito
Тъй като темата е за почистване на инжектори , а в момента говорим за замръзване на горивото , аз за себе си мога да обобщя. Ако прогнозите за времето са за големи студове , бих сложил някаква добавка против замръзване. Но с тези температури в момента , които са падали най-много до -5 , -6 градуса , не наливам нищо в резервоара. Наливал съм няколко пъти от тази , която продават в тойота , също така и castrol TDA , но е било само от любопитство. Също така съм взимал и Хадо - за 2 резервоара. На рав4-ката досега освен чиста нафта , друго не е наливано , да видим там как ще са нещата след 10-на години.
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 13 Дек 2014 13:27
от miso25
Iovkito, ако Равката е от подписа ти то тя си е чисто нова. При теб има гаранция, така че няма грижи. Слоу - аз лично нямам негативен опит (слава богу), но мои мн близки приятели са имали и то от големи вериги бензиностанции (Шел, ОМВ и ако не бъркам с Лукойл).
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 13 Дек 2014 13:44
от slowtraveler
miso, нищо против - и аз съм имал преди доста години такъв негативен опит с личен и служебни дизели. Но според мен сега качеството е на светлинни години от тогава... Който е карал - знае...
Дали някъде можеш да попаднеш на проблем - разбира се.. Който не работи - той не греши...
Само за справка от корабите - ако е носил мазут или нефт, няма право да носи след това хранителни мазнини. Но може да носи нафта. След нафтата може бензин. След бензина - може спокойно да носи олио, зехтин, палмово масло и т.н.
А какви са остатъците товар, който не може да се разтовари и се смесва с новия товар при 'корабните обеми' навярно част от вас не си представят. Само за информация - преди двадесеттина години 3х.тонно танкерче имаше останали няколко тона бензин, които се чудиха какво да ги правят, защото трябваше да ги изхвърлят за да си почистят танковете...
Каква е процедурата при автоцистерните - не знам, но знам, че 'мъртвия' им обем (утайника) е някъде около 200л...
От скорошния ми 'нов опит' с дизелите продължавам да твърдя, че до момента не сме имали проблеми с дизела - нито е светвало 'вода в горивото', нито пък е имало проблеми с палене и т.н....
Колите си вървят без проблем със зареждане на обикновена нафта по обикновени български бензиностанции (разбира се, избираме големи вериги и обикновено зареждаме на едни и същи места)..
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 13 Дек 2014 14:04
от Airfan
И аз бих посъветвал да се зарежда на големи бензиностанции и да се избягват малките квартални такива, дори и да са на известна верига. Те обикновено са на франчайз и е възможно "кръщаване".
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 13 Дек 2014 22:21
от Тонии
mirott написа:Ми като не слагате добавки така ше е...
Никъде не съм казал, че в чужбина всичко е перфектно. Споделям опита. И постоянно слагам "подобрители", особено в дизела.
Всички проблеми идват от некачественото гориво.
1. Зацапват се инжекторите- спасение ,почистване с добавка
2 . Задръстват се горивните филтри- пак , спасение ,почистване с добавка
3. Образува се нагар в горивната камера,по клапаните-това може да доведе до спукване на буталото,прогаряне на клапаните...-спасение ,почистване с добавка
4. Замръзване на нафтата спасение ,пак с добавка
Дебата колко е качествено горивото в БГ е безсмислен. Всеки от нас е имал горе изброените проблеми и то заради НЕКАЧЕСТВЕНО гориво.За нас е важно да обсъдим коя добавка в кой момент е най-подходяща.За мен Дуралюб,Бардал и ЛикиМоли са горивни добавки с доказано качество.Вие кажете от коя добавка и в каква ситуация сте останали доволни, за да се възползваме и ние от опита ви.
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 13 Дек 2014 22:37
от slowtraveler
Колега, извинявай, ама като успееш да почистиш филтър с добавка ела ми се обади...
Освен това твърдението, че 'всеки е имал горепосочените проблеми' е доста пресилено....
Аз не съм имал нито един от посочените проблеми в последните години... Последно съм имал проблем с един дърт голф преди двадесет и няколко години...
Ако не се лъжа при импровизираните тестове в офроуд форума единствено Кастрол се бе представил що годе добре като анти-гел присадка...