
Максимално предварение на 4A-FE
Максимално предварение на 4A-FE
Здравейте от доста време чета форума и все не се регистрирам
Днес го направих и веднага задавам първия си въпрос : Колко градуса е максималното предварение и при какви обороти? (при напълно отворен дросел) Питам това защото си инсталирах мегаскуирт на колата и ми прави впечетление че дори при 78 градуса при 2000 оборота колата сякаш иска още а повече от 79 немога да задам.Та на въпроса някой мерил ли е градусите на 4А двигател ?

Човек и добре да живее умира .......
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
За да ти работи колата с аванс 78 градуса значи въобще не ти е на правилното място датчика . Или градусите не са спрямо разпределителния вал , а спрямо коляновия например . Ама и така да е 37 градуса на 2000 оборота са много предварение .
А ти как разбираш дали са ти много ли малко градусите ?
Някакво вътрешно чувство или чакаш да ти изгори някой клапан ?
ПС:
Ето тук : http://www.autoshop101.com/forms/h40.pdf
може да видиш основните неща за аванса .
А ти как разбираш дали са ти много ли малко градусите ?
Някакво вътрешно чувство или чакаш да ти изгори някой клапан ?
ПС:
Ето тук : http://www.autoshop101.com/forms/h40.pdf
може да видиш основните неща за аванса .
Така малко да разясня това че за първи път снощи писах във форума не значи че от вчера се занимавам с двигатели
Доколкото ми е известно аванса винаги се отчита в градуси на коляновия вал
.От предварение клапани не горят! Дънят се гарнитури топят се бутала размазват се биелни лагери но клапани не горят от аванс а от закъснение.Вътрешното ми чувство се нарича слух
и малко ми помага това че биелните ми лагери вече са за смяна все пак са на около 300-350 хиляди
Та така играя го ноксензор
Имам проект да турбинирам въпросния двигател но за начало се опитвам да му докарам оригиналните ускорения и разход на гориво за да съм сигурен че с мегаскуирта ми всичко е наред и няма да ме издъни като надуя двигателя.Освен това искам да имам готови ВЕ таблици за атмосферната част на таблицата и след като сложа турбото просто да допиша горната част
Много благодаря за пдф-чето .И още повече би ме зарадвало някакво реално предварение което някой ползва на 4А-ХХ Двигател за да се ориентирам малко.Не изключвам възможността да съм збъркал нещо точно затова пиша тук.






Човек и добре да живее умира .......
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Принципно е хубаво , че не си вчерашен ама щом е така трябва да ти е ясно , че аванса се определя по скороста на горене и плътността/количеството на горивото , а не по типа на мотора . Така ,че не ти трябва табилца за 4AGE ами таблица за БГ бензин 95 примерноVokil написа:Така малко да разясня ..........................

Най-добрия вариант е да почнеш да палиш рано но да не се вдига налягането на газовете много преди да е тръгнало буталото надолу , че тогава стават белите и се губи ефективност . И съответно най-добре се настройва на дино спрямо горивото , което имаш .
Също така и клапани горят ! Мога да ти покажа един ако не вярваш .
Очевадно нещо не е наред с твоите 78 градуса ! Няма бензинов двигател дето да кара със 78 градуса . Вземи един стробоскоп и виж на празен ход къде си за да можеш реално да си пресмяташ градусите за да няма ремонти . Може би имаш някакво изместване някъде ??? Да не би да трябва нещо да се настройва по софтуера ?
Принципно Bad_Dog кара турбо 4AGE , като се появи може да каже при неговото как е . Но по принцип не е лошо да кажеш какви датчици ползваш как/от къде взимаш сигнала и тн . Щото така е малко , като въпрос от викторина . Също какво запалване ползваш и с какъв комутатор . Ей такива неща .

BTW: В pdf-чето пише , че в зависимот от модела на автомобила максималния аванс е между 35 и 45 градуса ( за всички бензинови Тойоти ) .
...
по груб спомен,,4age...стандартно работи на 10градуса,,,като максималното предварение е около 25-30 градуса,,,не на 2000 оборота,,и на пълна газ(което всъщност незнам какво трябва да влиае на скороста на възпламеняване на сместа)...ами на максимални обороти---и скорост на буталото-заради което всъщност се коригира аванса...
за мен над 30 градуса би трябвало горивото да е с много висок октан,,,а над 35-градуса- е равносилно на детонаций ,,,,
това 78 градуса сигурно или е за 300 октана гориво, и пак ще се запалва много преди горна мъртва,,,или е за 20000 оборотен двигател,,,демек нещо бъркаш и не го пали преди да си наясно дали грешката ти е в настройката или в обясняването...
за мен над 30 градуса би трябвало горивото да е с много висок октан,,,а над 35-градуса- е равносилно на детонаций ,,,,
това 78 градуса сигурно или е за 300 октана гориво, и пак ще се запалва много преди горна мъртва,,,или е за 20000 оборотен двигател,,,демек нещо бъркаш и не го пали преди да си наясно дали грешката ти е в настройката или в обясняването...
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
не му го показва софтуера - оттам се задава. а колко е всъщност не се знае, трябва да се премери. но със сигурност не може да кара с такива аванси - дори ако е с летяща чиния последен модел и гориво от дъното на тихият океан laugh.gifBass_Man написа:До колкото разбрах аз това му го показва софтуера . Иначе ако го премериш със стробоскоп не знам колко трябва да разграфиш по блокаmaggkrabar написа:няма шанс на си на такива огромни аванси, нещо е объркано - как мериш аванса? със стробоскоп ли?.
status: за БАН
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Е задава се базовото и след това в живите данни би трябвало да можеш да гледаш в момента къде си . Демек базата + корекцията за оборотите + корекция за натоварване .maggkrabar написа: не му го показва софтуера - оттам се задава. а колко е всъщност не се знае, трябва да се премери. но със сигурност не може да кара с такива аванси - дори ако е с летяща чиния последен модел и гориво от дъното на тихият океан laugh.gif
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
в сервизен режим и празен ход около 900об аванса на 4А двигателите е около 10 градуса. когато не са в сервизен режим е около 15-16 градуса. след това таванът при натоварване трябва да е около 40-45 градуса максимум - не съм го мерил. но 70 градуса аванс можеш да имаш само ако въртиш до 20к оборота
status: за БАН
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
важи за всички двигатели, без значение турбо или атмосферни. колата върви най-много от аванс - и аванса е критерий колко ти е читав моторът и бензинът. наистина с разни модерни аларми можеш да си следиш обратната връзка - ама там винаги има някакви милисекунди забавяне, и получаваш сведения за приблизителният аванс. а аванса чупи най-много моторите laugh.gif навик на много тунери е яко яванс и много гориво, да връви. ама детонации има и при богата смес - изгарят се бутала, клапани, глави, всичко наред, а от праха от изгорените железа изтропват и лагерите и валовете, надират се стените на цилиндрите. мога да покажа снимков материал, имам имам доста тоталки на складBass_Man написа:Да точно това си го пише и в pdf-а , който съм дал малко по-нагоре . И то не е само за 4A ами за всичките Тойоти е в тези граници .


най-"чупещата" детонация е на високи обороти. никакъв датчик не може да я хване - т.е. няма все още нок сензор и управление, което да хване детонация на високи обороти. затова правиш там каквото правиш до средни, и на високи обороти се презапасяваш с консервативен аванс. 70 предварене градуса е мечта

status: за БАН
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта