► Виж съдържание
Офтопик
Не е мястото в тази тема да се спори. Още повече, че съм благодарен и на двамата за информацията, но последните ви твърдения са спорни, поне така мисля
.
Понижаването на налягането в течността практически не и намалява обема, водят се „практически несвиваеми”. Ако приемем, че течностите все пак са „свиваеми”, то изменението на обема им е толкова незначително, че този обем, който се освобождава не би оказал осезаемо влияние (освен това същото би се случило, ако системата е запълнена с бензин – така, че не би се споменавало за разлика при стартирането).
До колкото разбирам при изключване на двигателя, системата (помпа за високо налягане, тръбните пътища, инжектора до клапана му и рампата са запълнени с течност – бензин или пропан-бутан). Дори да се освобождава газов обем, той е твърде малък за да окаже осезаемо влияние при запуска и е приблизително еднакъв при пропан-бутана и бензина. За да се получи значителен парен обем, течността трябва да отиде някъде. Според мен се изпарява през инжекторите – защото те са плътни за течността, но не за газовата фаза. Както клапана, така и седлото му са от твърд материал, обработката им то такава гладкост, че да се получи газова плътност, би предизвикало поява на кулонови сили на привличане. Или за да има газова плътност трябва единия материал да е достатъчно мек, така че при натиска на клапана да се получат в него пластични деформации, които да „оберат” грапавините, или натиска на клапана да е толкова голям, че да предизвика значителни пластични деформации в твърдите седло и клапан. Нито едно от тези условия в инжектора не може да се допусне според мен – все пак той трябва да сработва за около милисекунда (и по малко) и да отваря/затваря до около 50 пъти в секундата.
За да пишат, че при работа на пропан-бутан, е нужно повече, явно осезаемо повече време („помпата за автогаз се активира в момента, когато вратата на колата се отвори, за да се постигне по-бързо натрупване на налягане в системата”) – предполагам в системата може да се образува значителен газов обем. Обема на горивната система е вероятно не повече от около стотина милилитра – за да се запълни този обем от помпата за високо налягане (достатъчно, че да „опресова” газовия обем и той да кондензира), макар че и разхода, който дава тя не е особено голям – не е нужно особено много време – затова може би става дума за почти изпразнена от течен пропан-бутан система. Ако системата е запълнена с течност – за да се повиши налягането до работното, на плунжерна помпа и са нужни няколко такта – дори системата да „поддава” като обем. Не мисля, че изпарението през инжекторите е интензивно – но ако автомобила престой часове или денонощия – вероятно системата се изпразва до голяма степен от течната фаза. Не държа, че има нещо вярно в разсъжденията. Но все пак е написано за осезаемо забавяне при стартиране на системата, в рекламната брошура на фирмата. Ако бе незначително, не биха го споменавали в такова описание – така мисля
.

Понижаването на налягането в течността практически не и намалява обема, водят се „практически несвиваеми”. Ако приемем, че течностите все пак са „свиваеми”, то изменението на обема им е толкова незначително, че този обем, който се освобождава не би оказал осезаемо влияние (освен това същото би се случило, ако системата е запълнена с бензин – така, че не би се споменавало за разлика при стартирането).
До колкото разбирам при изключване на двигателя, системата (помпа за високо налягане, тръбните пътища, инжектора до клапана му и рампата са запълнени с течност – бензин или пропан-бутан). Дори да се освобождава газов обем, той е твърде малък за да окаже осезаемо влияние при запуска и е приблизително еднакъв при пропан-бутана и бензина. За да се получи значителен парен обем, течността трябва да отиде някъде. Според мен се изпарява през инжекторите – защото те са плътни за течността, но не за газовата фаза. Както клапана, така и седлото му са от твърд материал, обработката им то такава гладкост, че да се получи газова плътност, би предизвикало поява на кулонови сили на привличане. Или за да има газова плътност трябва единия материал да е достатъчно мек, така че при натиска на клапана да се получат в него пластични деформации, които да „оберат” грапавините, или натиска на клапана да е толкова голям, че да предизвика значителни пластични деформации в твърдите седло и клапан. Нито едно от тези условия в инжектора не може да се допусне според мен – все пак той трябва да сработва за около милисекунда (и по малко) и да отваря/затваря до около 50 пъти в секундата.
За да пишат, че при работа на пропан-бутан, е нужно повече, явно осезаемо повече време („помпата за автогаз се активира в момента, когато вратата на колата се отвори, за да се постигне по-бързо натрупване на налягане в системата”) – предполагам в системата може да се образува значителен газов обем. Обема на горивната система е вероятно не повече от около стотина милилитра – за да се запълни този обем от помпата за високо налягане (достатъчно, че да „опресова” газовия обем и той да кондензира), макар че и разхода, който дава тя не е особено голям – не е нужно особено много време – затова може би става дума за почти изпразнена от течен пропан-бутан система. Ако системата е запълнена с течност – за да се повиши налягането до работното, на плунжерна помпа и са нужни няколко такта – дори системата да „поддава” като обем. Не мисля, че изпарението през инжекторите е интензивно – но ако автомобила престой часове или денонощия – вероятно системата се изпразва до голяма степен от течната фаза. Не държа, че има нещо вярно в разсъжденията. Но все пак е написано за осезаемо забавяне при стартиране на системата, в рекламната брошура на фирмата. Ако бе незначително, не биха го споменавали в такова описание – така мисля
