А също между другото, фото-волтаичните панели се нуждаят от слънчева светлина с определена интензивност, нещо не много често срещано през зимата. Захранва климатика, но надали ще захрани отоплението.gringo359 написа:...Освен това фотоволтаичните панели работят по-ефективно при по-ниски температури,това между другото
Някой да има оплаквания от Prius
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Scott е прав-фотоволтаичния панел може да захрани само вентилацията на автомобила (дори не и компресора на климатика),и в никой случай не може да отоплява.Има възможност за успоредно използване с климатроника на автомобила и по време на движение.В този случай климатичната уредба достига по-бързо до желаната тампература,независимо дали се охлажда,или затопля.Така поне ми беше обяснено... 
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Топлото при хибридите, както и при нормалните автомобили идва от охлаждането на мотора с вътрешно горене. А при хибридите и ел.мотора с трансмисията имат нужда от охлаждане.scorpion написа:Според мен разхода на "хибридите" е все още висок за да се каже, че автомобилите от този клас са икономични.
След като с моя автомобил при съвсем спокойно и нормално каране мога да го докарма извънградско до около 4.5/100 ... за какво говорим. Отделно доколкото знам и вредните емисии пак при този двигател са доста ниски...
ОФФ ТОПИК: Интересно ми е как е решен проблема с отоплението при изцяло електрическите автомобили ?!?
Преди година на паркинга на БНТ имаше една триколка-електрическа. Беше точно зимата. Надникнах вътре... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Видях едно газово котлонче (от тези за излети) над него вързана една мека гъвкава тръба (от тези за кухненските абсорбатори) и изкарана като духалка около волана biggrin.gif biggrin.gif
Много хитроумно решение. ...
ПП: Интересно, но задният електромотор при RX-a няма принудително водно охлаждане. Но и той много рядко работи де
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
Re: А въпросът беше...
Здравейте Тойота феновеScott написа:На така зададен въпрос, едва ли ще получиш задоволителен отговор. От една страна, ако някой е стигнал дотам да има 'свой' Приус, то той е направил първоначалното проучване, и е купил колата с пълно съзнание какво предлага като цяло, a колата е достатъчно надеждна за да има недоволни от проблеми с нея. От друга страна, ако някой е направил проучване, пробвал е автомобила и е решил, че не си струва - то той очевидно няма 'свой' Приус.pitbulmaniak написа:...Та, ИМА ЛИ НЯКОЙ с оплаквания от своя PRIUS?![]()
Има естествено и трета страна - хора дето имат известен опит, покарали са малко Приус, който не е 'техен', или пък са прочели една-две статии за него, или са защитници на каузата 'Тойота убер алес' като цяло, вечни участници в спора 'дизел или бензин' и т.н., които общо взето си чешат езиците в тази тема. Та аз като един от тези хора, ако позволяваш, имам следните забележки:
- Приус е изключително 'градска' кола, не е удобен за дълъг път (това в отговор на колегата, който пусна темата с идея да ползва Приус и пътувайки много да спести от икономии на гориво)
- не е толкова икономичен, колкото производителя казва, т.е. може да се постигне разход от рода на 5.5 л/100км, но при поддържане на скорост под 110км/ч, вероятно 5 л/100км при скорост 90-100км/ч (виж по-горе)
- много безлично и вяло управление, нестабилен при страничен вятър.
.... и всичко друго са само плюсове, освен цената... както сам си забелязал.
От скоро следя форума и съм прочетох доста интересни неща, някои от които ми помогнаха да се реша за Приус, за което не съжалявам
От ~2 месеца имам Приус 2 (май 2008), закупен употребяван на 3 години от ТМ Ауто на ~58xxx км.
Ще споделя лични наблюдения за разхода:
Зареждал съм само от Петрол, А95 обикновен и след изминати ~3000 км:
- при скорост 120 км/ч (на темпомат по Тракия) е 5.0 - 5.1 л/100.
- при скорост 90 км/ч (на темпомат след Стара Загора) е 4.3 - 4.4 л/100.
По принцип освен показанията "на компютъра" сравнявам с "литрите / изминатите километри", като зареждам 'до горе' преди и след пътуванията и показанията са идентични!
Преди седмица беше на профилактичен преглед след 60ххх км. Освен масло и филтри смениха и предни накладки, защото бяха на 30%.
Събота ходихме до Пловдив и се върнахме в неделя.
Със 120 км/ч (на темпомат по Тракия) ми показа 4.3л/100км, на което доста се изумих!!! и зарадвах естествено
(Все още не съм ходил да заредя на Петрол, защото гледам да падне под половината резервоар, за да заредя над 25л, за което дават +1л.)
Smile is Health
Keep Smiling ...
Усмихни се ... Животът е Хубав 
Да споделя скоро ми се наложи да ходя до Пловдив (от София) с Рено симбол 1.5 dci (служебно) на отиване без климатик разход 4.4 на връщане с климатик 5.3 . Скороста беше 130 км/ч , а в колата бяхме 4 възрастни. Градско компютъра си стои на 5.5 л. Сигурен съм, че ако се постарая да карам икономично ще сваля разхода около 3.5 л/100 км.
Дано не ти създава проблеми Приуса.
Дано не ти създава проблеми Приуса.
Авенсис 3S-FE
Re: А въпросът беше...
Ех и на мен ми се искаше хибридче да си взема ама те на парите свършиха..
Ама сега като се замисля и цената на тока сега ще скача, а и по морето режим се очаква......

Ама сега като се замисля и цената на тока сега ще скача, а и по морето режим се очаква......
Това, че караш Мерцедес не те прави ШофЬОр!
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
Между 4 и 6 л/100 в зависимост колко е заредена батерията, дали тръгвам плавно/рязко и дали ускорявам рязко докато шофирам.ace написа:Чо, това е прекрасен разход. Колко ти харчи в София?
По принцип при спряло положение на кръстовището и в задръстване и двата двигателя са изключени, а при плавно потегляне само с електромотор тръгва веднага.
С лудо каране тип газ/спирачка съм виждал и разход 10+, но аз не съм такъв шофьор.
Относно климатика (изцяло електрически) - винаги е включен на 21° и цитирания разход по горе е с вкл. климатик. (Зимата мога да издържам много на студ, но лятото - жегата не ми понася.) По принцип си стои на auto, но при големи разлики с външната температура започва да лъха студено и като го усетя по врата или ръцете го превключвам да духа към стъклото и надолу, или намалявам вентилация, или вдигам с някой градус, за да намаля разликата с външната температура (зависи от спътниците).ceko26 написа:Да споделя скоро ми се наложи да ходя до Пловдив (от София) с Рено симбол 1.5 dci (служебно) на отиване без климатик разход 4.4 на връщане с климатик 5.3 . Скороста беше 130 км/ч , а в колата бяхме 4 възрастни. Градско компютъра си стои на 5.5 л. Сигурен съм, че ако се постарая да карам икономично ще сваля разхода около 3.5 л/100 км.
Дано не ти създава проблеми Приуса.
П.П.
Благодаря за пожеланието
Smile is Health
Keep Smiling ...
Усмихни се ... Животът е Хубав 
понеже приуса е икономичен (ама само на градско), съжалявам че не можах да го намеря с превод.
http://www.vbox7.com/play:15db87a8&al=1&vid=1938756
ПП. между друго такава кола втора употреба не се купува, заради батериите.
http://www.vbox7.com/play:15db87a8&al=1&vid=1938756
ПП. между друго такава кола втора употреба не се купува, заради батериите.
АVENSIS 2.0TD-комби
Оффффффф колега това е като да сравняваш череши с вратна пържола.djofi_m написа:понеже приуса е икономичен (ама само на градско), съжалявам че не можах да го намеря с превод.
http://www.vbox7.com/play:15db87a8&al=1&vid=1938756
ПП. между друго такава кола втора употреба не се купува, заради батериите.
Чети колегата какво е писал в по горните постове за извънградския.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Да посъживим темата, че нещо явно никой няма оплаквания от Приус.
Аз пък имам.biggrin.gif
Искам да се оплача, че колата колкото повече е карам, толкова повече ме кефи. Истинско удоволствие, малък разход, безупречна работа, приличен комфорт, возия и оборудване.
Разход при нормално каране 4-4,5/100 смесено (градско, магистрала, първокласни пътища). Ако човек се напъне може да смъкне разхода под 4/100. Аз го правих в началото, но е доста изнервящо за останалите участници в движението. Има си чалъми, като основният е да се потегля съвсем плавно (да му мислят тези след теб:whistle: ). При такова потегляне до към 40-45 км/ч е само на ел. двигател колата. След това включваш темпомата и колата продължава в най-икономичният режим на движение. Боравенето с газта трябва винаги да е плавно. Аз обаче в повечето пъти не издържам и си настъпвам, което ми коства с около +0,5 л. което не е кой знае колко.
Дано не прозвучи, като реклама, но Приус е наистина автомобил, който си заслужава всяка стотинка. Много балансиран във всяко едно отношение. Пожелавам на всеки да усети това удоволствие!
Аз пък имам.biggrin.gif
Искам да се оплача, че колата колкото повече е карам, толкова повече ме кефи. Истинско удоволствие, малък разход, безупречна работа, приличен комфорт, возия и оборудване.
Разход при нормално каране 4-4,5/100 смесено (градско, магистрала, първокласни пътища). Ако човек се напъне може да смъкне разхода под 4/100. Аз го правих в началото, но е доста изнервящо за останалите участници в движението. Има си чалъми, като основният е да се потегля съвсем плавно (да му мислят тези след теб:whistle: ). При такова потегляне до към 40-45 км/ч е само на ел. двигател колата. След това включваш темпомата и колата продължава в най-икономичният режим на движение. Боравенето с газта трябва винаги да е плавно. Аз обаче в повечето пъти не издържам и си настъпвам, което ми коства с около +0,5 л. което не е кой знае колко.
Дано не прозвучи, като реклама, но Приус е наистина автомобил, който си заслужава всяка стотинка. Много балансиран във всяко едно отношение. Пожелавам на всеки да усети това удоволствие!
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Аз продължавам да твърдя че това не може да е вярно.... моя хибрид с внимателно каране см го карал с около и по-малко от 8л/100км, а с невнимателно 23л/100км. Тъй че настъпването при приус да дава само +0.5л??? ... всъщност ако е на километър мога и да се съглася biggrin.gifprius 3 написа:Аз обаче в повечето пъти не издържам и си настъпвам, което ми коства с около +0,5 л. което не е кой знае колко.
Дано не прозвучи, като реклама, но Приус е наистина автомобил, който си заслужава всяка стотинка. Много балансиран във всяко едно отношение. Пожелавам на всеки да усети това удоволствие!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта