Заслужава ли си Тойота?Мит ли е качеството на Тойота?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор

Качеството на Тойота

КАЧЕСТВОТО Е МИТ
14
8%
КАЧЕСТВОТО НЕ Е МИТ
95
54%
КАЧЕСТВОТО НА СТАРИТЕ Е ОК, НО НОВИТЕ СА НЕКАЧЕСТВЕНИ
65
37%
КАЧЕСТВОТО НА НОВИТЕ Е ОК, НО СТАРИТЕ СА НЕКАЧЕСТВЕНИ
3
2%
 
Общо гласове: 177

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 28 Мар 2010 11:01

zi_zi_top написа:Сашо, тези 8000 лв. са за емблемата и самочувствието!
Иначе, не съжалявай! Когато отидох с Корсата на жена ми за смяна на ангренажен ремък в Дженеръс ауто и си убивах времето в разглеждане на Опели и Шевролети се заговорих с един от приемчиците и той ме посъветва да не си купувам Шеви, а Опел защото разликата в цената не съответсва на разликата в качеството!
zi zi top е прав, че част от тези 8000лв са за самочувствието...
На жена ми взех Шевролет Калос (предшественика на Авеото)...
Ами какво да кажа - с изключение на един проблем с изпускателните клапани (на 10х.км) - не ми е създавала абсолютно никакви грижи. Кара се само градско и разхода не пада под 10л/100км, и колата вече е на 6г. Въпреки нормалните драскотини и дребни ремонти по ламарините (все пак жена я кара) не се е появила никъде ръжда.
Пример за сравнение на цени при евентуален проблем - отивам да търся пластмасата, която закрива вала на задната чистачка. В официалния сервиз ми обявяват, че го нямат в наличност, но ще бъде във Варна на другия ден. Цена - 1.80лв с доставката (не знам дали на Тойота може да има някакъв чарк с такава цена). Капаро не ми искаха biggrin.gif
Да, калоса се люлее странично повече от яриса, но има същите удобства (бензин 1.4/94к.с, 4 ел стъкла/5 врати), 4 еърбега, АБС, хидравлика, СД с управление от волана, твърда масичка за задна дясна седалка, фарове за мъгла, ляти джанти и т.н.)... И за цената си е супер...
А за под 30х.лв в момента можеш да си вземеш нов Шевролет Круз (дизел 150к.с, иначе бензинките са по-евтини), който по нищо не отстъпва на една Корола. Нищо общо няма с по-дървените предни модели. И като пътно поведение и като удобства и екстри си е много добра машинка...
От всяка марка можеш да си харесаш модел, който да има известни преимущества пред която е да е друга марка....
При 'ширпотребата' силите между различните марки са поизравнени...
Като си харесал Тойота - карай и и се радвай :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 29 Мар 2010 09:47

Хубава тема но още 10 пъти по толкова мнения да се изпишат, в крайна сметка всеки преценява сам за себе си.

За мен най-хубавата, здрава и икономична кола е ... служебната biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Всичко друго е съотношение между желана марка, компромис, и най-вече съотношение цена-качество-комфорт.

Да си кривя душата, че не бих се качил на петица БМВ, Ауди А6, или Е класа на МБ, Лексус или дори новия Пасат ... бих разбира се, стига да ми позволяват възможностите. Но не би !

И защо тогава Тойота и точно пък Авенсис ? Защото просто считам, че това е разумния компромис между сравнително луксозен автомобил, сравнително приемлива цена (лизинг!), прилично качество, съвременни системи за безопасност, добра возия, прилична визия и пр. Или общо казано - един добър съвременен автомобил.

Личното ми желание да притежавам и карам SUV. Надявам се след година най-много да успея да продам този (предполагам, че ще е на не повече от 20-25 х.км, карам го само през поч.дни, иначе си стои в гаража на топло и сухо wink.gif ) и да го заменя с РАВ или подобен (Един Лексус RX 300 би ми стоял добре biggrin.gif ) Но засега това е. Личен избор !

Успех и най-важното е да сме живи и здрави и автомобилите ни да ни служат по предназначение !

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 24 Май 2010 22:30

допреди 2 седмици и аз бях на мнението,че е много здрава и качествена моята Тойота , но последните дни, след като колата започна да върви и набира като трактор и почна да се наводнява откъм багажника тапицерията на тавана, след като единия ми фар започна да събира конденз и пластмасите под седалките започнаха да се търкалят по пода започнах да се замислям за някоя "по-малко" здрава марка.Освен това дърпаше на дясно по едно време ,спирачките свирят нищо,че смениха гаранционно накладките,наложи се затягане на ремък и още няколко такива малки неща. А колата е на 30к! и отсега си го представям след месец като ми изтече гаранцията откъде ще ми излязат всички тези "малки" неща,които се появяват постоянно mad.gif

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 24 Май 2010 22:59

Dizzle написа:допреди 2 седмици и аз бях на мнението,че е много здрава и качествена моята Тойота , но последните дни, след като колата започна да върви и набира като трактор и почна да се наводнява откъм багажника тапицерията на тавана, след като единия ми фар започна да събира конденз и пластмасите под седалките започнаха да се търкалят по пода започнах да се замислям за някоя "по-малко" здрава марка.Освен това дърпаше на дясно по едно време ,спирачките свирят нищо,че смениха гаранционно накладките,наложи се затягане на ремък и още няколко такива малки неща. А колата е на 30к! и отсега си го представям след месец като ми изтече гаранцията откъде ще ми излязат всички тези "малки" неща,които се появяват постоянно mad.gif
Градски,ти си ега ти каръка.

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 24 Май 2010 23:06

nowyaris написа:
Градски,ти си ега ти каръка.[/quote]

аз ли съм карък или изпълнението е много зле незнам.. на сестра ми яриса не е мръднал грам за две години ,а "много здравия" дизел направо ми взе здравето за година и 2-3 месеца

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 24 Май 2010 23:37

Всеки двигател иска качественно гориво, а не помия, такава каквато зареждаме в повечето от родните бензиностанции. wink.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 24 Май 2010 23:40

Прав си за изпълнението.Много народ се оплаква от Аурисите.Нещо английските сглобки не ги бива.И жената беше пощуряла за Аурис,ама добре,че както никога ме послуша за Яриса.Новите модели винаги имат "детски болести".

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 24 Май 2010 23:55

nowyaris написа:Прав си за изпълнението.Много народ се оплаква от Аурисите.Нещо английските сглобки не ги бива.И жената беше пощуряла за Аурис,ама добре,че както никога ме послуша за Яриса.Новите модели винаги имат "детски болести".
Турски са не английски.. А за горивата - не е нормално за толкова малко км да започват проблемите и да губи мощност при положение ,че зареждам само от "по-качествената" нафта и я обслужвам на 10к вместо 15 по книжка.В момента върви само като развърти турбото към 2400 преди това е пълна мъка едва се движи. Това може ли да е от нафтата?

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 25 Май 2010 00:01

Разбира се, че може!
И какво значи от по-качественната нафта?
Аз зареждам 170 000 САМО В ОМВ-премиум дизел и до сега никакъв проблем, не само с двигателя.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 25 Май 2010 00:08

Kiki написа:Разбира се, че може!
И какво значи от по-качественната нафта?
Аз зареждам 170 000 САМО В ОМВ-премиум дизел и до сега никакъв проблем, не само с двигателя.
значи ОМВ премиум/алпин дизел biggrin.gif хич не ми е смешно де

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 25 Май 2010 06:51

Не е от нафтата ,спомена,че има още 2 мес гаранция.Ходи ги питай онези серсеми в Ником,оплачи им се,виж какво ще ти рекат.

sacho7803
Мнения: 345
Регистриран на: 27 Юли 2009 18:01
Местоположение: Русе

Мнение от sacho7803 » 25 Май 2010 09:47

Dizzle написа:
nowyaris написа:Прав си за изпълнението.Много народ се оплаква от Аурисите.Нещо английските сглобки не ги бива.И жената беше пощуряла за Аурис,ама добре,че както никога ме послуша за Яриса.Новите модели винаги имат "детски болести".
Турски са не английски.. А за горивата - не е нормално за толкова малко км да започват проблемите и да губи мощност при положение ,че зареждам само от "по-качествената" нафта и я обслужвам на 10к вместо 15 по книжка.В момента върви само като развърти турбото към 2400 преди това е пълна мъка едва се движи. Това може ли да е от нафтата?
ако наистина до 2400об.имаш осезаема загуба на мощност която обикновенно е придружена с по-чувствително тракане на мотора проблема е ясен.турбинката е с променлива геометрия.когато запалиш мотора лопатките на геом. се затварят с цел по силна въздушна струя която завърта с по голяма сила перката в горещия охлюв а оттам имаш и мощност още от ниските.когато дадеш яко газ и точно към 2400 об.//че и по рано// тия лопатки почват да се отварят за да се намали струята на изг.газове а оттам се намалят и оборотите на перката за да не гръмни турбината.тия лопатки се управляват от вакуум който от друга страна се управлява от ел.клапан който пък получава инфо от ецу-то.според мен най-вероятния ти проблем е в пропуск в тоя вакум---огледай хубаво-те са едни тънки мъркученца.а когато има излязло или спукано мъркуче то няма вакум който да "дръпне "лопатките и торбината е в постоянно положение на разтоварване--оттам никва мощност до 2500об. а оттам колата се изстрелва.друго което си мисля е егр-а ти да е зацапан и да затваря много късно.....но...това е по-малко вероятно.
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от didak » 25 Май 2010 10:04

Dizzle, за това ти е гаранцията - опиши си проблемите, предвиди си седмица две без Ауриса и в сервиза.
От съфорумци съм останал с впечатление, че сравнително по-добри са в Габрово, Русе, Бургас. Не че в който и от останалите да я оставиш няма да ти решат проблема. Въпрос на настойчивост и късмет wink.gif
Сашо може и да е прав, което в случая би било лично удовлетворение за него, че ги чатка нещата :thumbsup:

П.С. Нека след края на виртуалната помощ, модераторите да разчистят мненията извън темата.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
Dizzle
Мнения: 819
Регистриран на: 22 Дек 2009 15:58
Местоположение: София/Русе

Мнение от Dizzle » 25 Май 2010 11:08

sacho7803 написа:
Dizzle написа:
nowyaris написа:Прав си за изпълнението.Много народ се оплаква от Аурисите.Нещо английските сглобки не ги бива.И жената беше пощуряла за Аурис,ама добре,че както никога ме послуша за Яриса.Новите модели винаги имат "детски болести".
Турски са не английски.. А за горивата - не е нормално за толкова малко км да започват проблемите и да губи мощност при положение ,че зареждам само от "по-качествената" нафта и я обслужвам на 10к вместо 15 по книжка.В момента върви само като развърти турбото към 2400 преди това е пълна мъка едва се движи. Това може ли да е от нафтата?
ако наистина до 2400об.имаш осезаема загуба на мощност която обикновенно е придружена с по-чувствително тракане на мотора проблема е ясен.турбинката е с променлива геометрия.когато запалиш мотора лопатките на геом. се затварят с цел по силна въздушна струя която завърта с по голяма сила перката в горещия охлюв а оттам имаш и мощност още от ниските.когато дадеш яко газ и точно към 2400 об.//че и по рано// тия лопатки почват да се отварят за да се намали струята на изг.газове а оттам се намалят и оборотите на перката за да не гръмни турбината.тия лопатки се управляват от вакуум който от друга страна се управлява от ел.клапан който пък получава инфо от ецу-то.според мен най-вероятния ти проблем е в пропуск в тоя вакум---огледай хубаво-те са едни тънки мъркученца.а когато има излязло или спукано мъркуче то няма вакум който да "дръпне "лопатките и торбината е в постоянно положение на разтоварване--оттам никва мощност до 2500об. а оттам колата се изстрелва.друго което си мисля е егр-а ти да е зацапан и да затваря много късно.....но...това е по-малко вероятно.
Не трябва ли да светне някоя лампа,борд компа да покаже грешка в такъв случай? от Тойота ме "посъветваха" да откача акумулатора за 20 мин ,че ако е влязла в някакъв сервизен/авариен режим да излезе от него. думи нямам да опиша тяхната компетентност biggrin.gif

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 25 Май 2010 12:18

Dizzle написа:
Kiki написа:Разбира се, че може!
И какво значи от по-качественната нафта?
Аз зареждам 170 000 САМО В ОМВ-премиум дизел и до сега никакъв проблем, не само с двигателя.
значи ОМВ премиум/алпин дизел biggrin.gif хич не ми е смешно де
Не знам дали ти е смешно, или не, но аз наистина нямям проблем с горивото! wink.gif
Омръзна ми да повтарям - 170 000км. :whistle:
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта