D4D Ярис не пали

Катя
Мнения: 10
Регистриран на: 31 Окт 2009 09:36

D4D Ярис не пали

Мнение от Катя » 29 Дек 2009 16:42

Здравейте.

Вече 2 пъти колата ми отказа да запали сутрин, когато е студено. wacko.gif

Купих си нов акумулатор Bosh 60 Ah. и ми го инсталираха. Обаче като го замериха на включени фарове и казват, че е на долната граница. Проблемът е, че карам колата всеки ден, но за по 15-20 минути. Явно е недостатъчно, за да се зарежда. Вие как постъпвате с вашите дизелки в подобни случаи? unsure.gif

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: D4D Ярис не пали

Мнение от martod » 29 Дек 2009 17:43

Катя написа:
Вие как постъпвате с вашите дизелки в подобни случаи? unsure.gif
Ами ние в такива случаи, си замерваме подгряващите свещи-да няма някоя изгоряла, проверяваме си и стартера дали върти както трябва, връзките между стартера и акумулатора си проверяваме, а също и генератора- дали зарежда както трябва...
Ей такива работи си проверяваме... biggrin.gif


П.П. 15-20 минути каране всеки ден, са напълно достатъчни за да се зареди акумулатора... Моята работи по 10-тина минути на ден и нямам ядове с паленето сутрин..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 29 Дек 2009 17:47

Поне 2 пъти в месеца правя екскурзия за уикенда и "врътвам" 400-500 км и това го зарежда добре.
Ако не ти се пътува трябва 1 път месечно да го сваляш и зареждаш със зарядно, иначе какъвто и да е акумулатора се скапва много бързо, защото сулфатира (някои даже не могат да си изкарат и гаранцията).
Изборът е твой! wink.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Катя
Мнения: 10
Регистриран на: 31 Окт 2009 09:36

Благодаря!

Мнение от Катя » 29 Дек 2009 18:20

Благодаря ви! Весели празници!

Аватар
TATI
Мнения: 3031
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 29 Дек 2009 21:32

Един съвет, не купувай Бош. Аз смених на старата си вектра 3 за една година и два на королата. Сега съм им взел по едни български и нямам грижи.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 29 Дек 2009 23:01

Има принципи, които трябва да се спазват при всички акумулаторни батерии:
1. Не бива да се оставят да стигнат до пълен разряд (напрежение под 11V), защото това води до необратимо разрушаване на ламелите и утайка от оловен сулфат на дъното на клетките = загуба на капацитет).
2. Периодичен разряд до технологичния минимум (2/3 от капацитета, напрежението не бива да спада под 12V) и последващо пълно зареждане.
3. Трябва да се избягват късото съединение и шоковото претоварване на акумулатора.

Като се спазват тези принципи и с повече късмет при покупката може да изкарате с един акумулатор дори 5-6 години.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 30 Дек 2009 04:59

Или един път си взимате един стабилизатор, като този - http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... K:MEWAX:IT

И колата върви по-чисто и леко, няма ги дребни нещица дето дразнят от слаб ток и акумуто в повечето случаи се предпазва от шоковите натоварвания happy.gif Освен ако не карата ТД кола, то това е много добро за вас. Дори common rail двигателя си иска ток, като бензина - без ток нищо не става, а колкото по прав и стабилен е, толкова по-добре за вас и колата ви :thumbsup:

П.П. Не ги продавам тези, просто са наистина много добри и на Королата Д4Д има разлика, при това прилична. Пример - не намалят светлините на таблото/фарова, ако са халогенни/ при пускане на консуматор или най-гадното - като сваляш/вдигаш прозорец happy.gif Това е просто пример, плюсовете определено са много повече rolleyes.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6188
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Мнение от slowtraveler » 30 Дек 2009 11:13

Мечо, извинявай ама като прочета такива неща за един стабилизатор на напрежение:
** Increase Torque ** Increase Fuel Economy ** Car Response Up
** Stable Idling ** Quick Engine Start ** Lesser Engine Noise
** Optimize Electrical Equipment performance
и веднага нещо ми подсказва, че това си е поредната заблуда или по-точно - заблуждаваща реклама...
За да нямаш проблеми със стартирането, намаляване светлината на фаровете, заряда на акумулатора, просто трябва ел-системата да ти е в изправност (включително акумулатора).... Тогава всички притеснения отпадат и ще си караш автомобила както си искаш - ако искаш 10 минути на ден, ако искаш - цял ден нон-стоп.

Бях писал нейде - жената изтощи 4+ годишен акумулатор до 4V зимата (оставен плафон или габарити - така и не разбрах).
След възбуждане на акумулатора за 2часа х 5А (нямах време да му направя пълен разряд), всичко си дойде на мястото и жената вече 1г няма никакъв проблем.
Автомобила се кара само градско, с включени доста консуматори, и то до 2500об/мин (жената е мнооого спокоен шофьор).
Акумулатора вече е 5+ годишен и отново няма никакъв проблем, въпреки, че очаква все пак скоро да ме изостави....

А ако имаш проблем в системата, тогава каквото и електронно устройство да слагаш - ефект няма да има.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 30 Дек 2009 15:10

slow - теоретично си прав, но дефакто го има наистина този момент, да не говорим, че нито една система за зареждане не е перфектна или изчистена на 100% от пикове и падове happy.gif Дори за 200хил.лв да е колата, винаги има несъвършенства в заряда, така че на практика, това си има доста реално прилжение и върши наистина чудна работа smile.gif А и не говорим за % на повишаване на мощността, просто за почти перфектни условия на работа на ел и механика. Има логика, а и върши наистина работа, щом ги слагат по бегачките :thumbsup:

П.П. При проблем не помага де, само ремонт те спасява. При изрядва система имах предвид горното happy.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] и 8 госта