Здравей, колега. Мога да ти кажа няколко думи за модела, от първо лице.
Като цяло много здрав и комфортен автомобил! На магистралата колата е като залепена, доста стабилна е и в завоите, много е тиха, за дълъг път е просто бомбон.
По отношение на мотора, моят е 116 коня, за мен (и моят стил на каране) е абсолютно достатъчно еластичен и колата се усеща чудесно с него. С ремък е, което си е консуматив, но за сметка на това е тих, а и веригата не е вечна, така че за мен това не е критерий. Шумът зависи и от километрите (реалните) на колата и от предишния собственик. Като студена е малко по-шумна, като загрее утихва много (до колко зависи от вече изброените фактори biggrin.gif ), но това е въпрос на усещане и лично разбиране, все пак е дизелче. Но вътре в самото купе шумът не е много, за мен е идеалното количество колкото да си следиш мотора по слух. Аз бих ти препоръчал двигател преди фейслифта, специално за дизела, тъй като за мен е по-надежден. В чужбина неслучайно са използвали авенсис с мотора 116 коня като таксита. Има доста информация по форума, разрови се и ще намериш. Ако си добър и с английския, потърси в Гугъл honestjohn и на този сайт ще намериш изключително полезна информация, агрегирана на едно място. Имай предвид да четеш текста, а не да гледаш точковата оценка, защото тя е субективна.
Като детска болест можеш да имаш предвив фаровете, които се случва да правят проблеми с гнездата, и съединителя, който понякога е здавал багажа твърде рано. До колко може да ти се случи, обаче, не е сигурно. Аз, например, с моите фарове нямам никакъв проблем, а колата е преди фейс лифта. От Тойота за правили изтегляне от пазара (recall) на Авенсис заради евентуални проблеми в кормилния вал за ВИН номера от JTDKB2#U#03000017 до JTDKB2#U#03139876. Предполагам повечето автомобили са трайно отработени още преди години, но се ослушвай за шум от към волана.
Като разход, основно зависи от задкормилното устройство, но на магистралата можеш да очакваш между 5-6/100 според скоростта, градско (София) е около 7-7.5, до 8/100. Общо взето един резервоар ти е между 800-900 км. в зависимост от условията и съотношението градско/извънградско.
Не знам какво имаш предвид за проблеми между комби и седан, търси каквото ще ти е удобно на теб. Разлика освен 7-8 сантиметра дължина и по-големия багажник няма. Освен ако (не съм проверявал) окачването на комбито не е подсилено, тъй като предполага да носи повече товари, а това си е плюс от към здравината.
Нека и колегите да ти помогнат с информация, все пак аз съм нов собственик.
Желая успех и късмет при избора!
