
Тресене на д4д
Тресене на д4д
Привет на всички. Вчера ми се случи следното: При стартирането на двигателя ( Д4Д 2000 110 коня Авенсис 2001 ) усетих нехарактерна вибрация-целият двигател се тресеше като при работа на 3 цилиндъра. Оборотите си ги държи, форсира се обаче се клати-липсва му равномерният ход ( не тиктака както си е нормално). Гасих я и я палих няколко пъти-същата работа. Тръгнах, изрязах я на 4500 и всичко си дойде на място. Въпросът ми е: Имал ли е някой такова преживяване и дали правилно се ориентирам че се касае за дюза ( може би ). Благодаря на отзовалите се и хубав ден на всички. 

- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
Тресене на д4д
Добре дошъл.
Най-лесно е да я вържеш на диагностика и да премериш отклоненията. Тъй като е преди 2004-та, може да не е съвместима с OBD 2, но си заслужава да пробваш където и да е. Ако имаш специализиран сервиз за японски/тойота наоколо, вероятността да ги покаже е по-голяма. Всеки случай, на твое място бих изчакал да се появи отново. Препоръчвам и добавка за комън рейл на ПроТек - продават се и в ТМ Ауто(около 20лв за 80литра гориво), така че не вярвам да пречат.
Успех
Най-лесно е да я вържеш на диагностика и да премериш отклоненията. Тъй като е преди 2004-та, може да не е съвместима с OBD 2, но си заслужава да пробваш където и да е. Ако имаш специализиран сервиз за японски/тойота наоколо, вероятността да ги покаже е по-голяма. Всеки случай, на твое място бих изчакал да се появи отново. Препоръчвам и добавка за комън рейл на ПроТек - продават се и в ТМ Ауто(около 20лв за 80литра гориво), така че не вярвам да пречат.
Успех
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
Тресене на д4д
При мен е същото(не ,че някой ми отговори на питанката,но както и да е....) като загрее се оправя,пробвах като при теб с с изрязване,не стана иска си да отлепи стрелката на температурата.iv4o21 написа: Привет на всички. Вчера ми се случи следното: При стартирането на двигателя ( Д4Д 2000 110 коня Авенсис 2001 ) усетих нехарактерна вибрация-целият двигател се тресеше като при работа на 3 цилиндъра. Оборотите си ги държи, форсира се обаче се клати-липсва му равномерният ход ( не тиктака както си е нормално). Гасих я и я палих няколко пъти-същата работа. Тръгнах, изрязах я на 4500 и всичко си дойде на място. Въпросът ми е: Имал ли е някой такова преживяване и дали правилно се ориентирам че се касае за дюза ( може би ). Благодаря на отзовалите се и хубав ден на всички.
-
- Мнения: 5664
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Тресене на д4д
При натоварен двигател в ниските обороти - например при стръмно изкачване, с малка скорост, на по висока предавка - проявява ли се?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Тресене на д4д
Аиде и аз да се включа по темата, че рязко ме заинтересува...
Колата е авенсис версо д4д 116к.с., преди няколко дена тръгнах да пътувам извън града и всичко беше ок.. да, но след около 50км се случи същото като на колегата iv4o21.
Появи се осезаема вибрация между 2000-2500 оборота и ускорението се влоши, така си карах 200км. Никакъв чек не е светвал, не е влизала в сервизен режим просто тресе и няма тяга. Горивен и други филтри сменени преди година, SCV клапани преди 30000km, кабела не го взех.. 
@ Hursa - Да колега, появява се на висока предавка, ниски обороти и натоварен ДВГ.
Въпроса е - Що е туй нещо?
От преди няколко дена не съм я палил и не знам мога ли да карам още няколко стотин километра докато се прибера?
Колата е авенсис версо д4д 116к.с., преди няколко дена тръгнах да пътувам извън града и всичко беше ок.. да, но след около 50км се случи същото като на колегата iv4o21.


@ Hursa - Да колега, появява се на висока предавка, ниски обороти и натоварен ДВГ.
Въпроса е - Що е туй нещо?

Тресене на д4д
Здравейте колеги,
доста време е борих с подобни симптоми на описаните , докато в крайна сметка се прояви доста осезателно проблема , за да се реши : демпфера на маховика на съединител !
Става въпрос за Авенсис 2.0 D4D 2002 год.
Симптомите :
При палене имаше силна вибрация в двигателя придружена от неравномерно тракане с метално звучене (първоначално си мислех , че е разбит лагер на някоя от ролките).
След като двигателя загрее тракането изчезваше, като последно си оставаше дори след като загрее. При по-високи обороти на двигателя, като че ли утихваше ...
Особено осезателно тресеше при обороти около 2000. Най-интересното беше, че тези симптоми не се появяват всеки път , при всяко палене. Имаше случаи, при които и по няколко дни нямаше проблеми.
Като последна фаза (послените1-2 седмици) трайно се появи и тракане при потегляне (с по ниски обороти) или ускоряване (на всяка скорост) . Това беше особено дразнещо като звук - наподобяваше на т.нар. "тракане на аванса' на бензинов двигател. Това си беше тракане , не толкова метално звучащо, звънчащо , а по ниско (като от пластмаса, която опира в двигателя) ...
Звука беше толкова постоянен и дразнещ, че може да бъде оценен едва, след като изчезна .
Диагнозата беше : "разбит демпфер на маховика" . Доста стресиращо, по скоро заради цената му....
Според монтьора, който го диагностицира, това може да доведе до "счупване на колянов вал" , което си е фатално.
След подмяната му, не можех да позная автомобила си .... ЧУДО !!!
Двигателя заработи абсолютно равномерно и тихо, без значение загрял или не. Нямаше вибрациите при потегляне или ускоряване . Съединителя "омекна" и отделянето му стана доста по-плавно и комфортно . Скоростите се сменят много лесно. Все едно получих нова кола.
След демонтажа му го видях "на живо" - тотално разбит . Изглеждаше горе-долу , като в това видео :
https://www.youtube.com/watch?v=Evb7FkGClyY
Всичко опира до правилното диагностициране и решаване на проблемите, в правилния сервиз.
Успеех на всички !
доста време е борих с подобни симптоми на описаните , докато в крайна сметка се прояви доста осезателно проблема , за да се реши : демпфера на маховика на съединител !
Става въпрос за Авенсис 2.0 D4D 2002 год.
Симптомите :
При палене имаше силна вибрация в двигателя придружена от неравномерно тракане с метално звучене (първоначално си мислех , че е разбит лагер на някоя от ролките).
След като двигателя загрее тракането изчезваше, като последно си оставаше дори след като загрее. При по-високи обороти на двигателя, като че ли утихваше ...
Особено осезателно тресеше при обороти около 2000. Най-интересното беше, че тези симптоми не се появяват всеки път , при всяко палене. Имаше случаи, при които и по няколко дни нямаше проблеми.
Като последна фаза (послените1-2 седмици) трайно се появи и тракане при потегляне (с по ниски обороти) или ускоряване (на всяка скорост) . Това беше особено дразнещо като звук - наподобяваше на т.нар. "тракане на аванса' на бензинов двигател. Това си беше тракане , не толкова метално звучащо, звънчащо , а по ниско (като от пластмаса, която опира в двигателя) ...
Звука беше толкова постоянен и дразнещ, че може да бъде оценен едва, след като изчезна .
Диагнозата беше : "разбит демпфер на маховика" . Доста стресиращо, по скоро заради цената му....
Според монтьора, който го диагностицира, това може да доведе до "счупване на колянов вал" , което си е фатално.
След подмяната му, не можех да позная автомобила си .... ЧУДО !!!
Двигателя заработи абсолютно равномерно и тихо, без значение загрял или не. Нямаше вибрациите при потегляне или ускоряване . Съединителя "омекна" и отделянето му стана доста по-плавно и комфортно . Скоростите се сменят много лесно. Все едно получих нова кола.
След демонтажа му го видях "на живо" - тотално разбит . Изглеждаше горе-долу , като в това видео :
https://www.youtube.com/watch?v=Evb7FkGClyY
Всичко опира до правилното диагностициране и решаване на проблемите, в правилния сервиз.
Успеех на всички !
Toyota Avensis 2.0 D4D / 2002 г.
Toyota Yaris 1.4 D4D / 2003 г.
Toyota Yaris 1.4 D4D / 2003 г.
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Тресене на д4д
@ iv4o21 - Колега, успя ли да разбереш от къде е проблема при теб?
При мен след диагностика се оказа втори инжектор - корекция +4
при включване на ел.консуматори и в движение отива към 5

При мен след диагностика се оказа втори инжектор - корекция +4



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Двигателист и 5 госта